Exide akkumulátor töltöttsége?
Dízel passatba került egy Exide 85 Ah, (800 indítóárammal) akku.
Elég gyöszösen tekert ezzel az akkuval, de indította az autót.
Éjszakára feltettem lassú töltésre.
Kb 10-12 órás lassú töltésnêl feltöltődik teljesen az akku?
Töltést veszi az biztos. Van egy skála. 5 számértéknél állt a mutató. Kb 3 óra elteltével volt 3-4 közötti értéken az akku töltő mutatója.
Ha ez a mutató szinte már lemegy 0 értêkre, akkor tekinthető feltöltöttnek az akku?
Épp most néztem meg. Jelenleg 1 és 2 között áll a mutató. Kb 4,5 órája van töltőn.
Ha cella zárlatos vagy bármi más hiba lenne, akkor az akku nem is venné a töltést?
Kíváncsiságból leállitottam a töltést. Most pöccre inditotta az autót. Kb 8szor indítottam és leállitottam az autót.
De vissza raktam tölteni.
Milyen akku? Mármint honnan, miből, hány éves? Hogyan került bele ha eddig nemnaz vót benne?
Mert ha új!, akkor a probléma az indító motornál keresendő.
Az az 5 számérték valószínűleg az ampert jelöli, amennyivel tölti.
10 óra alatt venni kell fel annyi töltést, hogy normálisan működjön.
Használt akkumulátor.
Rendben, holnap megnézem multiméterrel.
Indítózás alatt mi az az érték ami jónak mondható? Nyugalmi állapotban is érdemes ellenőrizni?
"Ha cella zárlatos vagy bármi más hiba lenne, akkor az akku nem is venné a töltést?"
De, venné.
Ha cellazárlatos, akkor a töltés után azonnal visszaesik egy cella feszültségével (2,1 volt) a kapocsfeszültség. Tehát, akkor ilyen 10-11 voltot mérnél rajta.
Ha csak simán nagy a belső ellenállása már, akkor csak indításnál esik sokat a feszültség.
Ha egyszerű ólom-savas akku, akkor nyugalmi állapotban 12,7 V körül kell legyen, indításkor 10 V felett maradjon, töltéskor max. 14,4 V legyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!