Felvatasnal teljesen vissza kell engedni a kuplungot és csak utána gazt adni?
Hát ha az a célod, hogy minél hamarabb költeni kelljen rá, akkor nyugodtan csinálhatod párhuzamosan is.
Minél kisebb a sebesség különbség a váltó és motor között, annál kevésbé terheli a kuplungot és a váltót. Ha te gázt nyomsz, azzal csak feleslegesen terheled a kuplungtárcsát is, meg a szinkrókat is.
#2 Épp ellenkezőleg, tilos gázt adni.
Mikor kinyomod a kuplungot, akkor a motor és a váltó fordulata is elkezd csökkenni. Az a legjobb, minél közelebb van egymáshoz a kettő fordulatszáma. Ha kellően gyorsan váltasz, akkor még azelőtt vissza tudod engedni a kuplungot, mielőtt a kettő fordulatszáma nagyban lecsökkenne és elkalandozna egymástól, szóval ez a legjobb és legkíméletesebb váltás. Ha lassabban váltasz, akkor mindkettő vissza fog esni a maguk legalacsonyabb fordulatszámára. Ez a váltó esetében 0, a motor esetében 8-900 körül, itt már van egy jelentősebb különbség, de ezzel még könnyedén megbirkózik a szinkrongyűrű, hiszen kb. pont ilyesmi különbség leküzdésére lett megtervezve. Ha ezen a ponton nyomsz egy gázt, akkor csak növeled a kettő közötti különbséget, ami árt a szinkrongyűrűnek, illetve a kuplungtárcsának is.
Ha szeretnéd a gyors váltás előnyét, de nem akarod gyorsan rángatni a váltót, akkor meg lehet tanulni duplakuplungolni: kuplung be, üres, kuplung ki. Ekkor a motor és a váltó ismét összezár, tehát ismét meg fog egyezni a fordulatszám. Utána pedig megint kuplung be, következő sebességi fokozat, kuplung ki. Kicsit bonyolultabb, amíg a lábad hozzá nem szokik, viszont ezzel a módszerrel tulajdonképpen fele annyi munkát kell elvégezni ugyanannyi idő alatt ahhoz, hogy a lehető legsimább legyen a váltás, tehát nem kell annyira sietni és kapkodni a váltással, mégis ugyanolyan sima lesz.
3. Te tudod hogy mit írsz??
Ha vált és berakja oda ahová kell és ezt lassan csinálja akkor csak a motor fordulat esik le, a váltó fordulat nem!!!
Azt hajtja a kerék.
Ezért kell gázt adni amikor engedi fel a kuplungot, mert ránt egyet ha nem ezt csinálja.
De ezt csak akkor ha lassan vált.
#3 Fű ember, ezt fájdalmas volt olvasni. Teljes téveszmében élsz. A dupla kuplungolásnál kifejezetten kell gázfröccsöt adni, hogy a szinkron meglegyen. Ha a te módszeredet követi valaki, akkor abból egy hatalmas reccsenés lesz.
Kérdező, természetesen a gázpedált kell nyomni felengedés közben is, ha nem akarod, hogy megtorpanjon az autó. Fokozatosan engeded fel a kuplungot, közben fokozatosan nyomod le a gázpedált. Meg kell tanulni érzéssel csinálni.
Kerdezo, ha ezt egy kettostemegus autonal csinalod, az autoszerelo orulni fog neki!
Raadasul rantani fog az auto.
A lenyeg:lefele-felfele gazzal valtunk.
Fogaspontnal mar nyomod a gazt.
Ne alapjarati fordulaton engedd fel a kuplungot, mert az art az autonak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!