Autón a sebesség fokozatokat szépen veszi de egyedül a rükvercből nehéz üresbe tenni, mitől van ez?
#1 ezt még nem csináltam de délután kipróbálom aztán jelzek
#2 ja értem, pedig olyan érdekes, mert amikor tolatni kezdek és még mielőtt megállok, kiszoktam csapni üresbe aztán úgy állok meg és úgy teszem utána 1-esbe, így működik gond nélkül, nem szokott probléma lenni.
De az, hogy most tolatok, aztán megállok és úgy akarnám betenni 1-esbe az már nem tetszik neki😄 de az, hogy menet közben még nagyon picit gurulok hátra fele akkor kiengedi lökni😄
" aztán megállok és úgy akarnám betenni 1-esbe az már nem tetszik neki😄"
Lehet, hogy fog egy kicsit a kuplungod, és mivel ilyenkor összefeszülnek a fogaskerekek, ezért szorul ilyenkor a váltód.
Bocsánat de mit jelent az, hogy “lehet, hogy fog egy kicsit a kuplungod” ?
Rosszat jelent?
Azt jelenti, hogy ha benyomod teljesen a kuplung pedált, akkor a nyelestengelyt még picit hajtaná a főtengely, mert a tárcsa kipófelülete még mechanikusan összeér. Ezért feszül bent a váltóban is a rükverc, és mivel az nem szinkronizált ahogyan a #2-es írta, nem tudod úgy kivenni üresbe mint az 1. fokozatból.
Ha egy kis gázadás megoldja a problémát, én nem foglalkoznék vele. Őszintén, akkor sem ha nem oldja meg, inkább még5 centit gurítom az autót ha nem bírom kihúzni álló helyzetben. Egyébként a kuplungszerkezet vagy/és kinyomócsapágy kopása okozhatja. Ha manuális a kuplung, azaz nem munkahenger mozgatja a kinyomót hanem egy bovden akkor lehet utánállítani. A legtöbb bovden automata utánállítós, de pl. én is direkt fix bovdent vettem mert az automaták szeretnek az állító mechanikánál szétszakadni.
Egy szervizben lehet hogy fél óra alatt beállítják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!