Szoktál motorfékezni?
Ha nem muszáj hozzá sem nyúlok az üzemi fékhez. Lámpák előtt simán le lehet lassulni a forgalom tempójával vissza váltásokkal.
Illetve intenzívebb fékezés esetén is vissza dobok 1-2 fokozatot, sokkal jobb az együttes fékhatás, rövidebb a fék út, és kevésbé kell koptatnom a fékbetétet.
5: kuplung azóta is az van benne amivel megvettük 2010-ben az autót.
Ránézésre minimális kopás van rajta, még elmegy 10-20 évet kb.
"Kuplung hogy bírta az igénybevételt?"
Motorfékezéshez nem muszáj visszaváltogatni. A hétköznapi vezetésnél egyszerűen nem adsz gázt és hagyod az autót addig lassulni, amíg bírja az alacsony fordulatot. Pl. négyesben 60-ról akár 25-ig. Akkor vagy kuplungot nyomsz és üresben, üzemi fékkel megállsz vagy alacsonyabb sebességet kapcsolsz, és továbbmész.
Persze van, aki a derékszögű kanyar közeledtével átvált kettesbe 60-nál és hagyja, hogy a fordulat felmenjen 6000-ig. És élvezi, hogy bőg a motor és az autó lassul. Aztán további váltás nélkül bekanyarodik. Ami nagyon sportos, csak éppen messze van a kimélő vezetéstől.
Vagy mások folyamatosan váltogatnak lefele minden sebességbe, az koptatják a kuplungot, a szinkrongyűrűket és ráadásul váltás közben nincs motorfék. Szerintem ez felesleges.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!