Elektromos kerékpár esetében kell jogosítvány?
És kötelező biztosítás kell-e...
Itt van teljesítmény szabályozás. Bukosisak az közelező gondolom.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A pedelec és 250 watt rásegítősre nem kell semmi.
Tehát önállóan nem tud menni csak rásegít és 25 km/h a limit sebesség.
Se biztosítás , se sisak se jogosítvány nem kell ezekre.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Terjeng a neten egy halom félinformáció, meg elavul jogszabályok.
Akármit is mondd a rendőrség, ha 300W alatti, és van vagy nincs (teljesen mindegy) rajta pedál, az kerékpár. Lehet elektromos vagy belső égésű is, nem számít.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Egyik válasz sem kieléígő, de sületlenség is van.
A következő három feltételnek egyszerre kell teljesülni ahhoz, hogy kerékpár maradjon
1. a motor csak rásegíthet (nem lehet rajta „gázkar”)
2. a rásegítésnek 25/h felett le kell állnia
3. a motor nem lehet nagyobb teljesítményű 300 wattnál
A 2.-hoz: mehetsz gyorsabban, csak izomból, nem motorral.
Ha a fentiekből egy nem igaz rá, akkor segédmotoros kerékpár
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
3-as vagyok csavo koszi a 0 pontot, ebbol is latszik hogy igazam van.
En 2021-es KTM DUKE 390-et vettem 2022-ben, szoval gazdag vagyok
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#5 vagyok
Elég sok bírósági tárgyaláson voltam, hiába idézed a passzust.
Veterán, 30 év feletti, 0.3kW alatt járművekre vagyok specializálva.
Attól, hogy a "magyar jogszabály" valamit kimond, még nem használható mindig, főleg olyan kerékpáron amin még pedál sincs.
Attól, hogy megállítanak vele, és feljelentenek még nem azt jelenti, hogy igazuk is van. Tűznek ki tárgyalást, és lehet bizonygatni.
Ülj be egy nyílt tárgyalásra ahol ez a téma! Utána gyere a jogszabályokkal!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!