Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » GOLF II-re is igaz, hogy...

GOLF II-re is igaz, hogy motorfékezéskor 0 a fogyasztás? Ezt hogy lehet kideríteni?

Figyelt kérdés
1991-es VW Golf esetében is 0 a fogyasztás motorfékkor? Honnan lehet azt tudni, hogy melyik típusnál van így, és melyiknél nem?
2010. okt. 15. 19:18
1 2 3
 21/28 anonim ***** válasza:

De öcsike, pont ezért írtam amit írtam...

Ha beindítod, van alapjárata.

Ha nyomod a jobb szélső pedált, akkor terheléstől és még sok más aprócska dologtól függ a fordulatszáma, gyorsulása, vonóereje, fogyasztása.

Ha kétszázról motorfékkel lassítasz, akkor alapjárati mennyiséget kap, még ha pörög közepes fordulatszámon is akár.

Tehát fogyaszt, hiába mutat nullát, vagy mínusz 10 litert a fogyasztásmérőd!

Hol voltál műszaki okításon???

Aki autót vezet és az alapokkal sincs tisztában, attól hogy várjuk el, hogy nem várt helyzetet gyorsan meg tudjon oldani???

Vissza a jogosítvánnyal öcsi, mert kocka vagy!:)

2010. okt. 18. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/28 anonim ***** válasza:

Igazatok van?

Miben?

Támaszd alá műszakilag az állításod és akkor értelmes vitapartner leszel, addig csak hülyeségeket írkálsz!:)

2010. okt. 18. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/28 anonim ***** válasza:

Nekem úgy tűnik te nem vagy tisztában alapokkal, vagy legalábbis a porlasztó működésével. Megpróbálom elmagyarázni, műszakilag alátámasztani.

Porlasztó feladata, hogy széles körülmények közt biztosítsa 1:16 benzin levegő arány, eben az arányban elporlassza a benzint.

Leegyszerűsítve egy venturi cső, amelybe belóg a fúvóka. Bernouli törvény alapján levegő áramlása során a csőben lecsökken a nyomás, a fúvókából kiszívja a benzint és az áramlás apró cseppenként magával ragadja. Fúvókában a benzin szintjét közlekedő edények elve alapján az úszóházban lévő úszó és tűszelep biztosítja. Ha csökken a szint, lejjebb jön az úszó, magával húzza a tűszelepet, beáramlik a benzin, megemeli az úszót, lezár a tűszelep és így tovább.


Speciális helyzetek, amikor a leírt alapelv (és 1:16 arány) nem működik megfelelően:

Hideg motorban az elporlasztott benzin egy része kicsapódik a henger falán, ezért gazdagabb keveréket (1:3) kell bejuttatni hogy a maradék is elégségesen égjen. Plusz fúvókán keresztül jut be a porlasztóba a plusz benzin, ami kézzel vagy automatikusan vezérelt (szívató).

Gyorsítás, hirtelen gázadás, a fojtószelep kinyílik, hirtelen levegő kerül a karburátorba, megszűnik a szívás, a motor lefullad(na). Gázpedál kapcsolatban van egy olyan hengerrel, amelyben a dugattyú átmérője kisebb mint a henger furata. Lassú gázadásnál a benzin elkerüli a dugattyút, hirtelen mozdulatnál gyorsítófúvókan keresztül benzint spriccel a porlasztóba, ami kb. 1:8 keveréket képez. Ez gyorsabban ég, motornak van lehetősége alkalmazkodnia a megváltozott nyomásviszonyokhoz, fulladás helyett felpörög.

Alapjárat. Kis fordulatszám, kicsi áramlási sebesség, alacsony szívóhatás. A motor nem képes annyi benzint szívni, amennyi elég a motor járásához. Ha úgy állítanánk be a karburátort hogy elég legyen, normál üzemben a szükségesnél sokkal gazdagabb keveréket kapna a motor.

Ezért építenek be még egy fúvókát (üresjárati fúvóka). Magasabb fordulatszámon erre nincs szükség (sőt káros), növekvő fordulatszámmal nő a motor szívóhatása, ez elmozdít egy membránt, ami egy tűszelepet, ami lezárja az üresjárati fúvókat.

Tehát ALAPJÁRATI mennyiséget csak ALAPJÁRATON kap a motor. Fölötte nem!

2010. okt. 19. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/28 anonim ***** válasza:
51%

Ezt elvből cáfolom...Az alapjárati mennyiség mindig rendelkezésre fog állni.

Dízelnél ilyen nincs.

Gurulsz 4-5-ben lejtőn lefelé, gázpedálhoz nem érsz aztán ha meg kinyomod a kuplungot, akkor dadogva, reszketve alapjáratot csinál, hogy le ne fulladjon, legyen szervó, töltés, meg ki tudja mi???Barkas, Waresz nem azért volt szabadon futó direktben, mert kevés keverék állt volna rendelkezésre a kenéshez?Ja most nézem '91-es Golf.Ott van 5. sebesség biztosan!Szerintem nincs igazad!

2010. okt. 19. 08:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/28 anonim ***** válasza:

Azért megmagyaráztad:

"szerintem nincs igazad"

Szerintem meg vedd már észre magad, csak te írogatod be ide az összes ilyen kérdéshez, hogy fogyaszt üzemanyagot, és mindenki lehülyéz. Érdekes, nem?

Vagy mindenki gondolja rosszul, vagy te. Vajon ki?

2010. okt. 19. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/28 anonim ***** válasza:

"Gurulsz 4-5-ben lejtőn lefelé, gázpedálhoz nem érsz aztán ha meg kinyomod a kuplungot, akkor dadogva, reszketve alapjáratot csinál, hogy le ne fulladjon, "


Ezzel most pont a saját elméletednek mondtál ellent. Ugyanis azért kezd el fulladozni, mert egy csepp üzemanyagot sem kap a motor...

2010. okt. 19. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/28 anonim ***** válasza:

Nem cáfolod, csak ellentmondasz! Cáfolathoz érvek kellenének.

Wartburg, Trabant, Barkas kétütemű keverékolajozású motorok. Üzemanyaggal kerül be a kenőanyag a motorba. És igen, mivel nem kapja meg az alapjárati menyiséget sem, szabadonfutó nélkül nem lenne elégséges kenés.

Golf, mint gyakorlatilag az összes többi autó kényszerölajzású. Kenésnek semmi köze az üzemanyag-ellátó rendszerhez. Amint fordul a motor, az olajszivattyú biztosítja a kenést.

Hogy hány fokozatú a váltó, annyi köze van az olajozáshoz és a tüzelőanyag-ellátó rendszerhez, mint Gizikének gőzekéhez.


Had idézzem magamat, mert lassan már csak kötekedünk és nem is a kérdésről beszélünk. Szóval a lényeg:

" Karburátoros motornál is az üresjárati fúvókát magasabb fordulatszámnál lezárja a tűszelep. Tehát kevesebb a motor fogyasztása, mint ha üresbe rakod a váltót. Viszont nem nulla, fojtószelep résén azért szívja a levegőt, azzal együtt a benzint is.

Injektor viszont teljesen "elzárja a csapot".

"

2010. okt. 19. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/28 anonim ***** válasza:
ez téved megállapítás, csak bizonyos karburátorokban zárja el az alapjárati fuvit, a nagy részébe bedolgozik az alapjárati fuvóka is. ha netán hiányosak az ismereteid kérlek ne ordibáld tele a butaságoddal az embereket.
2010. okt. 20. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!