Volvo S70-et 2.5TDI-vel érdemes még napi használatra megvenni?
Én is gondolkoztam rajta, de végül nem vettem. Napi használatra a 2003-2006 között érkezett ráncfelvarrásoknál öregebb Volvot nem vennék. Ha egy tényleg jó S70-et akarsz, vagy tényleg jól rendbe akarsz rakni egyet, az sokba fog kerülni. Ráadásul az alkatrészellátás is problémás lehet. Egy 2000-es években gyártott Volvoba még kapsz alkatrészt a nagy autóalkatrész kereskedésekből, de egy több mint 30 éves svéd autóhoz biztos hogy szűkebb a keret. Legtöbb alkatrészt valamelyik dedikáltan svéd autóalkatrész beszállítótól kell megrendelni, ami egyrészt nem olcsó, másrészt általában idő.
Ettől még lehet venni, ez csak az én véleményem.
Hello,
Ha véletlenül találsz egy megkímélt, karbantartott példányt, ami ritka, mint a fehér holló,
nyugodtan megveheted. Alkalmas lesz napi használatra, akár külföldi utakra is.
Amúgy, ami szembejön veled a hirdetésekben S70, (az a 2-3 darab) azok leharcolt darabok, amikre jócskán
lehet költeni, ha mindennapos családi autónak szánod vagy külföldre utazáshoz akarod. Ha rászánod magad a vásárlásra:
- 20 év után már nem csak azt kell cserélni, amiért szólnak a műszakin: nekem első gumiszőnyeg 20 év után szétfoszlott, még tudtam gyári garnitúrát színben rendelni, első fényszórókat foncsoroztatni kellett ,mert 5m-re sem lehetett már sötétben ellátni vele, hátsó lámpa sort cseréltem, mert az UV kiszívta és halovány volt, ezt
találtam gyári bontottban, ami tökéletes. Szélvédőt cserélni kellett, mivel napsütéssel szemben már nem lehetett kilátni rajta a homokszórás miatt. (Túl puha az üveg, homok nyomot hagy benne, viszont kavics felverődésnél nem feltétlen reped meg. 20 év alatt néhány kavicsot kaptam, de a szélvédő elbírta nagyobb nyom nélkül.)
Gyújtáskapcsoló kikopott, javíttatás (, 10ezer+ indítás után :))
- amivel egy régi autónál nem tudsz mit kezdeni: gumi szilentek/alkatrészek kimerevednek, öregszenek, amúgy szerintem már 5év után is :) és az utazási
komfort szegényesebb lesz. Itt ott rezonálnak, ciceregnek a műanyag elemek, érezni az ülésben, ahogy az autó átmegy az aszfalt toldáson. :) Sok autón a műanyag elemek is pattannak mint a ropi 20 év után, ez ennél a típusnál, annyira nem probléma.
- Ha a fényezés gyári, rozsdásodás nem jellemző még 20 év után sem. Ha a karosszéria javított volt, ott előjön a rozsda. Kerékdob, kritikus elemek minőségi műanyag, alváz rendesen kezelt gyárilag. Négy db tenyérnyi elem van, az emelési pontok a gumicserénél, ami rozsdásodik. (+a vonóhorog gyengébb ilyen téren)
- a motor az 800e-1milla km-et elmegy többnyire generál nélkül, megbízható, problémamentes. Én 20 év/300ekm alatt csak izzító gyertyát cseréltem. Turbóhoz sem kellett nyúlni.
Hidegen nem szabad taposni a gázt, meg túlhajtás után hirtelen leállítani a motort és akkor a turbónak nem lesz baja.
- fogyasztás kb. 5,5-6,5L/100km
- vákumpumpa egy idő után hangos, tolórudat, rugót szoktak benne cserélni, de csere nélkül is elmegy, csak valakit zavar
- váltó, nekem manual van, örök darab, 1szer cseréltem benne olajat, mert a hátramenetet hidegen nehezen vette, azóta jó. Bontott váltó amúgy 10eFt volt a típus fénykorában, mivel annyira nincs rá kereslet.
- motor gyárilag engedi kicsit az olajat, ettől nem kell megijedni, nem vészes, még eddig sohasem kellett utána önteni két
olajcsere között, de az alsó motorvédő általában mindegyik TDI-nél lucskos. Én egyik vezérműszíjcserénél
kinyomattam szilikon tömítővel a hézagot és azóta száraz a motortér.
- van egy két típus hiba, ami általában előjön s70-en: vezetőoldali ablakemelő kapcsolója, klíma vezérlő, szellőztető ventillátor, stb.
Árban egyik sem vészes, de a mostanára már biztosan cserélték mindegyikben, ha működik. Kézifék nehezen beállítható, általában 0 fékhatás, de meglehet csinálni, úgy, hogy fogjon rendesen:)
- futómű alkatrészek kb.150e km/10évet kibírnak, ha gyáriakra vannak cserélve, de a gyári nem olcsó,
kb. 100eFT 1db első lengőkar (2 évvel ezelőtti ár), ha még kapni gyárit. Lemforder 50-60e/db :). Viszont a hátsó futóműben csak fékbetétet/tárcsát kellett eddig cserélni :), hátsó lengőkar alu öntvény, örök darab. Kerékcsapágy aggyal együtt kapható, ami külön öröm, de eddig nekem csak 1-et kellett cserélni egy kátyú miatt.
- néhány gyári alkatrész már nem rendelhető. Pl kipufogó véget nem kaptam sem gyáriban sem utángyártottban, végül bontóba találtam egyet. Van néhány Volvo típus, amihez 50-60 év után is minden gyári alkatrész rendelhető, de van néhány típus, amihez nem. De ez az újabb típusoknál is így van, egy 11 éves adott típusú S80-hoz sem biztos van minden gyári alkatrész, mert 10 év után megszűnik 1-1 alkatrész beszállítása.
- Van az országban kb. 3-4 kimondott volvo bontó, onnan lehet bontott alkatrészeket beszerezni. Ami kell, általában van, de megkímélt karosszéria elemeket, kárpitokat, színben beszerezni lehetetlenség.
- Amikor bemondják a rádióban, hogy rendeletben kitiltják a dízeleket a városokból, kicsit izgulni fogsz. De aztán rájön az ember, hogy az még azért odébb lesz…. :)
- Összességében szerintem az egyik legjobban eltalált autó. Ez az egy autó, amiből én újat vennék, ha gyártanák. A típus mai napig megállja a helyét a forgalomban,
én 20 éve vettem a saját S70 TDI-m, mai napig első autó nálam. Mikor vettem kb. 1 évig nézegettem a hirdetéseket, mire találtam egy normálisabbat.
Kb. 6-8 db eladó volt mindig a hirdetések között, de szinte mindegyik, akkor 3-5 éves autóban benne volt 200.000km, vagy még több.
Ami külföldről jött, azt vagy délről hozták és törött volt, vagy nyugatról sok futott km-el.
Most pedig még nehezebb hozzájutni egy megkíméltebb darabhoz, mert az otthon van valakinél
a garázsban és nem adja el, úgy, ahogy én sem. Nehéz megválni egy olyan autótól, amiről biztosan tudod, hogy
a kövi 5-7 évben csak tankolni kell. Megtehetném, hogy új, vagy 2-3 éves Volvo-t veszek helyette, de olyat
nem akarok, amiben tablet van gombok helyett, illetve, amiben nem lehet izzót cserélni, csak lámpa testet egyben
500 vagy 800 ezer forintért :) Egyetlen gondom az autóval az elmúlt 2 évben a féklámpa kapcsoló volt, a fékpedálnál.
Kicserélhettem volna a kapcsolót kb. 9eFT-ért, de még csak ezt sem kellett, szét lehetett pattintani az alkatrészt, kontakt részt
megcsiszoltam, visszatettem és tökéletesen működik……és fog még 20 évig
Ha kicsit újabb típusú Volvo-t szeretnél a D5 163LE motorost javaslom automata váltóval. Nincs kettős tömegű lendkerék, sem fojtószelep sor…..
Sok sikert a kereséshez, ha rászánod magad!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!