Régebbi veterán mopedek közül melyiket érdemes megvenni
napi használatra?
Figyelt kérdés
Nagyon tetszenek a régi veterán kismotorok, tehát tudatosan ilyet akarok. Munkába járáshoz kéne, de egy kicsit elbizonytalanodtam a megbízhatóságuk miatt, mivel sok rémhírt hallottam. Az alábbiak között gondolkodom: Simson Schwalbe, Romet Komár, Romet Kadet, Romet Pony, Riga kismotor.
Ha munkába járásról van szó, akkor mindet felejtsd el. A Schwalbe majdnem alkalmas rá, a többi teljesen alkalmatlan.
A Schwalbe egyetlen problémája az, hogy a késői, /2-es darabok is már 30 év körül járnak, rengeteg tákolással, megfelelő minőségű pótalkatrész pedig nincs hozzájuk. A korábbi, turbós kiviteleket én jobban szeretem, de azokat még többször gányolták a különböző mekkmesterek és még nehezebb hozzájuk alkatrészt szerezni, mert az M531/541 motorhoz szinte minden bokorban vannak darabok, az 53-ashoz viszont nem sok minden akad. Nem lehetetlen egy megbízható Schwalbet építeni, de lehet, hogy 2-3 év tapasztalat, próbálkozás kell hozzá. Ha most nincs rá ennyi időd, nehéz lesz vele munkába járni.
2017. okt. 24. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 laci275 válasza:
Nekem simson s 51 b van munkába járáshoz. Tökéletes nagyon szeretem ( igaz mire ilyen lett , 250 000 be került ) Egyébként egy jó állapotu robogó sem olcsó .
2017. okt. 25. 05:32
Hasznos számodra ez a válasz?
3/7 anonim válasza:
Veterán jármű kiállításra, veterántalálkozókra való.
Szocialista veterán jármű kukába, roncstelepre való.
Esetleg a Schwalbe irdatlan költségek mellett felújítható, de gondolkozz, megéri-e?
Hogy tolerálják a munkahelyeden, hogy félórákat késel és nyakig olajosan, 2T olajtól bűzlő ruhában érsz be?
Egy kis négyütemű akármilyen robogó a töredékéből fenntartható. Tapasztalat.
2017. okt. 25. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
4/7 anonim válasza:
Ha nagyon hipszter vagy, és minden délután van időd szerelni, akkor bevállalhatod bármelyiket. Amúgy teljesen felejtősek.
2017. okt. 25. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
5/7 anonim válasza:
Itt nagyon sok okos ember osztja az észt!
Nekem egy Simson S50B motorom van, amiben ugyanaz a blokk van min a Schwalbe-ben, csak nem turbóhütéses. A felújítás sem került olyan rettenetesen sok pénzbe. Nagyon megbízható kismotor, ha nem értenek hozzá akkor ne szerelgessék és soha nincs gond velük.
Persze, van egy Piaggio Liberty új robogóm de a Simson s50b -vel megyek többet.
2017. okt. 29. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 anonim válasza:
Hát a Simsonnal se lennék nyugodt, hogy minden reggel tutira beindul. Persze ha láttál már villáskulcsot és csavarhúzót, akkor meg lehet szerelni az út szélén is, de na.
2017. okt. 29. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
7/7 anonim válasza:
Nekem egyaránt van turbós és S51-es blokkal szerelt Schwalbém is. Meglepődtem, hogy így lehúzták az előttem szólók... Soha, semmi gondom nem volt velük. Egy normális Schwalbihoz olyan 90-150 000 Ft környékén jutsz hozzá, ez felett már szépen felújítottak, restauráltak vagy olykor-olykor hibátlan gyári állapotnak örvendő bringák akadnak a hálódba. A Schwalbe korának egyik legjobb segédmotorkerékpárja volt, nyilván jobb nála egy mai robogó(az is van a flottámban), de azért az előbbi se hagy az út szélén, ha megkapta a kötelező karbantartást (nem kell nagy dolgokra gondolni, karbipucolás, meg ilyenek), nyugodtan lehet vele egy kis színfoltot vinni a forgalomba. A Rometek, Rigák, Verhovinák működése meglehetősen véletlenszerű és nem is nagyon tudják felvenni a városi forgalom ritmusát (35-40 km/h az egészséges nekik), ezzel szemben a Schwalbinak nem kottyan meg az 55-60 km/h. Istenítik a turbóhűtésű korai darabokat, de az újabb kockahengeresek is ugyanolyan jók. Érdemes először inkább egy kezelési kézikönyvet beszerezni (1500-3000 Ft-ért kapni vagy a netről letölteni), hogy tisztában legyél azzal, mit igényel egy ilyen kis moci. Az utángyártott alkatrészek nem mindig egyeznek meg a gyári minőséggel, de börzéken mindig meglelsz mindent (olyan sűrűn nem is kell kilátogatni ilyen miatt). Szóval én csak ajánlani tudom.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!