Van különbség dízel és benzines autó fogyasztása között?
Éppen uj autó után érdeklődünk. Skoda SuperB-ket ket keresünk és jó árban lévő szinte teljesen ugyanolyat találtunk kivéve hogy az egyik benzines és ez az olcsóbb is. Haverom meg annyit mondott nekem hogy ne vegyek benzinest mert eleszi az összes pénzem. Lehet egymáshoz közük?
Vagy esetleg mitől jobb az egyik mint a másik?
Idén 18 éves dízel autóm van. 12 éve van nálam. Eddig motormeghibásodásom nem volt, azt leszámítva, hogy egy műagyag levegőcső kihasadt. Annak a cseréj 8000 Ft volt.
Porlasztót, EGR-t, amit valaki írt, nem kötelező minden évben minden dízel autón cserélni. Az enyémen pl még a gyári van, soha nem volt megbontva. Eddig egy generátor, egy önindító felújításom volt, egy vízcső kidörzsölődött és egy jeladót kellett cserélni. De ezek az alkatrészek egy benzinesben is ugyanúgy ott vannak.
Na, akkor szorozzuk meg azt a 140.000-et az eddigi 12-vel! Eddig ennyi maradt a zsebben.
Nyilván lehet hallani rémtörténeteket, mikor valaki megveszi a kínálat aljáról az olcsó lerúgott ex-prémium dízelt, aztán ment a nagy csodálkozás és az általánosítás, hogy minden dízelre ennyit kell költeni.
Meg kell nézni, mit vesz az ember. De nem akarok okoskodni, sem másra ráerőszakolni a tapasztalataimat: mindenki vegyen azt, amit jónak lát!
#21 Az is csak 2 millio, 12 ev alatt. Szinten bagatel osszeg egy auto uzemelteteseben, ennyi ido alatt.
Teljesen mindegy hany evvel szorozgatjatok, aki azon a 140 eft-os eves koltsegen fennakad, illetve ez befolyasolja az autovasarlasat, annak nem valo az autozas.
Illetve meg valami, ami ezeknel az "eddig ennyi maradt a zsebben" hasonlitasokkal kapcsolatban. Egyszeruen merhetetlen dologrol beszelunk. Bontsuk a masik iranyba a tortenetet, havi 11 eft-rol beszelgetunk, ami egyebkent az egyik hozzaszolo altal felvetett, feltetelezett, jovobeli 700 ft-os benzinarral kalkulalt osszeg. Jelen erteken ez inkabb 9-10 eft.
Te minden honapban felretetted ezt a penzt, es kamatoztattad inflaciokoveto hozammal az elmult 12 evben, hogy most tenylegesen elo tudj venni 140.000*12 ft likvid toket? Ugye hogy nem.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ennek az 5 ev meg tizen ev alatt mennyit sporolt meg neked a dizel az uzemanyagon dolognak vannak arnyoldalai is. Kb. olyan mint amikor a dohanyzokhoz vagjak, hogy havi 80 ezret koltesz cigire, ha az elmult 20 evben nem bagoztal volna, most lenne 20 millio ft-od. Altalaban annak sincs aki kerdezi es nem bagozott. 😄
Viszont ha a dizel tonkremegy, es az a hiba egy vagy tobb, egyenkent 150-300 eft-os alkatresz cserejevel jar, az egy osszegben es jelenerteken jelentkezik. Egyszeruen nem osszehasonlithato.
Es amit meg ilyenkor elhanyagolnak az emberek, az adott rendszer, az adott futas es az adott motor jellemzoi. A DPF, kettos tomegu lendkerek mondhatni kopo alkatresz, ujabban a fap, adblue stb. tartaly is, valahol 200-400 ezer km kozott igy is ugy is cserelni kell. Most hogy valaki mar ugy vesz 300 ezer km-el dizelt, hogy ezeket csereltek es osztogatja hogy az o autoja mar 10+ eves dizel, van benne 40-450 ezer km es meg nem volt sem motor bontas, sem lendkerek, reszecskeszuro csere stb. az nem efyertelmuen relevans osszehasonlitasi alap. Vagy eppen az elozo valaszolo a 100-200e km-t futott dizeleivel, ugyan ez, csak ott meg nem ertek el ezek az alkatreszek a csereintervallumot.
Ha a kerdezo vesz egy ora szerint 120-at, valosagban 220-at futott dizelt es 3 ev mulva lendkerek, 5 ev mulva dpf csere, mar is az addigi uzemanyagkulonbozet inlacioval kompenzalt ertekenek a duplajat kifizette a szervizben.
Nem azt mondom, hogy a dizel redflag, nekem is volt. De akkor volt, mikor a hasznalat indokolta. Az evi 10e km nem az a hasznalat.
24: ez nálam úgy működik, hogy tudom, hogy mondjuk 30e-el több zsé marad a zsebemben hónap végén és akkor abból tudok csavarogni, kirándulni, venni vmit, vagy elmenni qvázni :D
Nem teszek félre minden megspórolt forintot amit az üzemanyagon "kerestem".
csak a dízel!!!majd ha több benzines kamion lesz mint dizel majd akkor vegyetek benzinest szerintem!!
a benzinesek 90% zabálja az olajat,csak abba kell belegondolni hogy a benzin az önmagába mossa a hengerfalát
a gázolajnak benne van a nevébe hogy olaj tehát kevésbé koptatja a hengerfalat,és ez csak 1 a százból ami a dizel mellett szól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!