Mekkora teljesítmény/tömeg a kellemes kategória?
Az autó teljesítménye szubjektív. Ettől függetlenül tapasztalataim szerint ha 100Le/tonnát eléri az arány, akkor már mondható dinamikusnak az autó és lehet vele normálisan előzni. Feltéve ha ismered az autót és tudod, hogy mikor, milyen fordulatszám tartományban "kell" használni.
A 165lE/tonna az már kifejezetten gyors autó az átlaghoz képest.
Viszont önmagában a teljesítmény nem mutatja azt, hogy az adott jármű mennyire dinamikus a forgalomban. Példa, ha van egy 2.0 TSI Audi A6-od ami 200Le meg 1800 kiló, városi körülmények között soha sem lesz olyan gyors és dinamikus, mint egy 110 kilós Citroen C2 vagy Renault Clio a 110-120 lovas 1,6-os benzinmotorral. Autópályán pedig fordítva.
Viszont ha azt a 200 lovas TSI-t egy Golfban nézed, már teljesen más a helyzet, városban és autópályán is megeszi mind a 3 előző példát. És itt most városban nem a hajtsuk 100-al 50-es táblánál típusú vezetésre gondolok, inkább a kanyarsebességre, meg hogy álló helyzetből 50-ig mit tud az autó. Autópálya tempónál pedig azt, hogy mennyire dinamikus mondjuk 100-160 között, nem azt hogy melyik éri el gyorsabban a 200-at.
"Gyorsulgtós mindenkit letolo típus vagy "
Köszönöm, hogy 3 mondatból megismertél.
#5. Ugye megvan,hogy ott az a bizonyos "HA"
Amúgy meg bőven elég ennyi, még kevesebb is.
Egy tonnára a 165 lóreő bőven a kellemes kategória.
Bár nem tudom neked ez a kifejezés pontosan mit jelent, de lomha nem lesz.
Nekem egy 163le 350nm kb 1450kg 320d BMW-m volt, kifejezetten dinamikus volt, nyilván autópályán már csak mértékkel lehetett vele óberkodni, de városban vagy autóúton sosem éreztem gyengének.
Szóval ebből kiindulva az a kg/lóreő arány elég jónak mondható.
Most egy 231le 370nm 1300kg quattro hajtású sport Audi-m van, ez más világ a korábbi bömöshöz képest dinamizmusban, de nem is egy liga a két kocsi.
Ha ebben a Le/tonna mértékegységben akarjuk megadni, az egyik autóm alig 80 Le/tonnás. Normál közlekedésre bőven elég. Nem tolok le vele mindenáron mindenkit, de nem érzem lomhának. Elég nyomatékos is, így nem kell állandóan visszaváltogatni, pörgetni a relatív alacsony érték miatt sem.
A másik autómnál ez az érték 124. Igaz, ez is már 1500-as fordulaton nyomatékmaximumon van. Ezt kifejezetten fürgének érzem. Ha lenyomom a gázpedált, nagyon könnyedén ugrik érzetre. Már ezt is kellemesnek érzem. A 165 szerintem bőven jó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!