Mi a véleményetek a v8 as motorokrol?
Tényleg különleges és szép hagja van ? :)
Sokat eszik ?
Melyik a jobb a soros motor vagy a v motor ?és miért ?
Mindenféle motorelrendezésnek különleges hangja van, a V8-nak olyan V8-hangja. :-)
Na, de visszatérve a kérdésre: sokan szeretik, mások másra esküsznek. De tény, hogy a V8-asok hangja igen széles skálát ölel fel: az öblös "amerikai" V8-asoktól a hörgő-brummogó kis olasz gépeken át a halk német motorokig és a csillagos égig pörgő, visító japánokig. Hogy mennyit eszik, az a technikától függ - de talán még inkább a sofőr jobb lábától.
Nem lehet egyértelműen eldönteni, hogy a soros vagy a V-motor jobb-e. Összehasonlítási alapként csak a hathengeres motorok szolgálhatnak, mert ezeket gyártják nagy példányszámban soros és V6-os változatban is (sőt, van VR/ és bokszermotor is). Itt sem egyértelmű, melyik a jobb: a soros motor kiegyensúlyozottabb, egyszerűbb és jobban beállítható vele a súlyelosztás, de jóval nagyobb és a főtengely a hat forgattyúcsap miatt érzékenyebb. A V6-os kisebb, könnyebb, magasabb fordulatszámmal terhelhető, de nem annyira kiegyensúlyozott járású, drágább és néha komplikáltabb is (pl. turbót építeni rá jóval nehezebb).
Köszönöm szépen az eddigi válaszokat ..
Várok még tapasztalatokat stb ...Irjatok :)
ez nem igaz. nem csak személyautóba kell gondolkozni.
egy kamionba néha még a 12 is kevés...
Tudtommal az európai kamionokban a legnagyobb a Scania V8-asa, egyébként hathengeres motorokat használnak. Ennek az oka épp az óriási nyomaték, amihez nagy hengerenkénti űrtartalom szükséges.
Viszont vannak helyzetek, amikor nem elég 6 henger. Például a nagy teljesítményű, gyors autókban (GT-k, luxusautók) nagy hengerűrtartalmú, 4 liter fölötti motorokat kell használni, de biztosítani kell a sima futást. Ehhez 8-12 hengeres erőforrásokat célszerű használni, hogy a hengerenkénti űrtartalom 4-500 köbcentiméter között maradjon, ez által a motor finoman, nagy rezgések nélkül járjon és kellően fürge legyen, gyorsan reagáljon a terhelésváltásokra.
De a világ nem csak az autókból áll: repülőgépekben, hajókban, mozdonyokban is használnak hatnál több hengerrel épített motorokat (vannak V16-os, V24-es motorok is). Mindhárom esetben ugyanaz az indok: óriási lökettérfogatra van szükség, amelyet csak sok hengerrel lehet biztosítani, hogy a hengerenkénti űrtartalom ne legyen túl nagy.
a scania legnagyobbja tudtommal V8as nem V6-os és 730 3500 lóerős, 3500 newtonos.
de ez csak egy dolog...Európában mindig ez volt a divat hogy minél kisebb hengerűrtartalom meg kicsi hengerszám. USA-ba egy átlag autó 3-4 literes hengerűrtartalommal bir. Amugy a GMC is és még sok más gyártó is gyárt v12 es kamionokat csak nem nekünk...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!