Egy lemerült motorkerékpárt be lehet bikázni egy személyautóról?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem a motorkerékpár merült le, hanem az akkumulátor.
A "bikázás" egy ideiglenes töltés két akksi között.
12V-12V normál helyzet.
Elvileg 12V-6V töltést is lehet csinálni, de nálam okosabbak majd leírják.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#2
Lekötve csak a 6V akksit tölteni 12V akksiról?
Én is ennyit értek csak az elektromos témákhoz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Simán lehet. Biztonságosabb, mint betolni, amit katalizátor nélküli motorral még megcsinálhatsz, csak amikor rádobod nagy gázzal a kuplungot, nagyobb motorról simán lerepülsz.
#2: Motorokkal nem szórakoznék. Modern autókban az elektronikát azért úgy tervezik, hogy ha kétszer akkora feszültségről (kamion) bikázzák, akkor se sérüljön semmi, kormányszervótól a komputerig, de motoroknál kétlem, hogy ilyen védelmeket beleépítenének.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Simán lehet."
"Motorokkal nem szórakoznék."
Most sem lettünk okosabbak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Rávettem sok unszolás után a ChatGpt-t egy használható válaszra.
Ugyanaz a folyamat, mint 12V-12V bikázásnál, de többször figyelmeztetett, hogy tartósan összekötve mindkét akkumulátor, és az elektromos rendszer sérülhet. Íme.
ChatGPT:
Amennyiben vészhelyzetben vagy, és csak 12V-os akkumulátorod van a rendelkezésedre, és szükséged van a 6V-os akkumulátor jump startolására, kövesd az alábbi lépéseket:
1. Ellenőrizd a járművek feszültségét: Győződj meg róla, hogy a jump startolni kívánt jármű rendelkezik egy 6V-os akkumulátorral, és a segítő járművön van egy 12V-os akkumulátor.
2. Kapcsold le mindkét jármű motort: Győződj meg róla, hogy mindkét jármű motorja le van kapcsolva, mielőtt bármilyen csatlakozást végeznél.
3. Helyezd a járműveket egymás mellé: Parkold le a két járművet úgy, hogy az akkumulátorok közel legyenek egymáshoz, de ne érjenek össze.
4. Kapcsold be a járművek akkumulátorait: Kapcsold be mindkét jármű akkumulátorát. Az 6V-os akkumulátort szeretnéd újraindítani, tehát a 6V-os akkumulátor (+) pozitív pólusát kell összekötni a 12V-os akkumulátor (+) pozitív pólusával.
5.Csatlakoztasd a kábeleket: Használj megfelelő méretű és vastagságú jumper kábeleket az akkumulátorok közötti kapcsolathoz. Csatlakoztasd a kábelek piros (+) végét a 12V-os akkumulátor pozitív pólusához, majd a másik piros (+) végét a 6V-os akkumulátor pozitív pólusához.
6. Csatlakoztasd a negatív kábeleket: Csatlakoztasd a fekete (-) kábel egyik végét a 12V-os akkumulátor negatív pólusához, majd a másik fekete (-) végét a 6V-os akkumulátor negatív pólusához.
7. Várj néhány percet: Hagyd, hogy a kábelek kapcsolatot teremtsenek a két akkumulátor között. Ez néhány percig tarthat.
8. Indítsd be az 6V-os járművet: Ha úgy érzed, hogy az akkumulátorok közötti kapcsolat megfelelő, próbáld meg beindítani az 6V-os járművet.
9. Csatlakozások levétele: Ha az 6V-os jármű beindult, óvatosan távolítsd el a kábeleket a két akkumulátorról a megfelelő sorrendben, először a negatív (-) kábeleket, majd a pozitív (+) kábeleket.
10. Hosszú távú megoldás: Emlékezz, hogy ez csak átmeneti megoldásnak tekinthető. Lehetőség szerint próbáld minél hamarabb szakértő segítséget kérni vagy elszállíttatni a járművet egy szervizbe.
Emlékeztetlek, hogy az akkumulátorokkal és az elektromos járművekkel kapcsolatban a biztonság mindenkor az elsődleges fontosságú. Ha bizonytalan vagy a jump start eljárásban, vagy ha bármilyen rendellenes működést észlelsz az akkumulátorokban vagy a járművekben, vedd fel a kapcsolatot egy szakértővel, vagy kérj segítséget egy megbízható személytől.
Köszönöm a válaszokat. Természetesen az akksira értettem, hogy lemerült.
12V 7Ah-s a valószínűleg halott akksi az autómban pedig 74Ah-s van. Mindkét jármű 15 év feletti, nem agyon elektronikázott.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#8
Nincs egy töltő otthon?
Kérdés alapján vészhelyzetnek tűnt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!