Miért ennyire német prémium autó függő Magyarország?
Olyanok is,akik ha elromlik benne valami már nincs pénzük megjavítani.
Egzisztenciát is ezzel azonosítják. Bármilyen márkám volt, Toyota,Honda mindegyikre azt mondták,hogy "jól van az,majd lesz később valami komoly,nyugi..."
A komoly itt az audi, "bömös" , merci, vagy VW
#40 Jól összeszedted a lényeget.
Egyébként minden autóban van szeretnivaló. A vezetési élmény pedig nagyon szubjektív.
Én először egy kombi G Astrával jártam, 1.4 benzin. Tetszett, de miután ugyan abból vezettem a cégnél 1.6 benzineset, már nem tetszett az 1.4. B Zafirát is vezettem az első munkahelyemen, 1.9 dízelt. Az az autó nekem kifejezetten tetszett, mai napig bejön, pedig semmi extra, sokan nem szeretik. Vezettem másik munkahelyen C30 Volvo-t amit utáltam, pedig 2.0 dízellel jól ment. Toyota Hiacet is utáltam, dög unalom, hiába megbízható nem szerettem vezetni. Ellenben a 2.5 szívó Ford Transitot nagyon szerettem. Igazi lerúgott munkás autó volt, full fapad, a váltója katasztróva még is jó volt vezetni. 1.6 TDI Caddyt is szerettem, az az autó nagyon jól össze van rakva, a méreteit szokni kellett, de bejött. Dízel kombi Oktáviát is vezettem 2 évig, azon túl hogy teljesen puritán meg kanyarban tolta kifele az orrát, nem volt vele bajom. A családban volt egy C5 Citroen dízel meg egy régi Xsara Picasso benzin, bármelyik után minden más fapad, mindkettőt imádtuk, a Picasso még megvan. Méretükhöz képest mindkettő dinamikus. Van K Astra is, 1.4 szívó, kicsi, sportos, fürge. 2 BMW is volt, 2 liter szívó benzin és 2 liter dízel, mindkettőt jó volt vezetni, bár a benzinest (nem a dízelt!) sokat kellett javítani. Van 5 hengeres szívó Volvo is, azt viszont a C30-al ellentétben imádom. Stabil, kanyarokban mint ha az útra lenne ragasztva, jól megy. Belül teljesen puritán, a Volvo skandináv puritánsága átjött, ellenben a Toyota japán puritánságával. Viszont Toyota még nem volt a családban, sem munkahelyen (kivéve egy Hiace), ha egyszer lesz lehetőségem 20-30 ezret menni egy Toyotával, biztos hogy annak is meglátom az előnyét az unalmas jellem mögött.
Mindezek ellenére amit a legjobban szeretek vezetni, az a 800 köbcentis, Maruti motoros Daewoo Matiz. 50 lóerő, nem megy, nincs benne szervó, de olyan vezetési élményt ad az a kis szar, hogy részemről a BMW, az 5 hengeres Volvo meg az automata váltós 4.2-es Audi sincs a közelében. Pedig a Matizt nehéz autónak nevezni a többi között. Ahogy a kis 3 hengeres Maruti motor felhördül, a direkt kormányzás visszacsatolása, a gázpedál azonnali reakciója és futómű jelzései az útról a kis kerekekkel, kb. mint egy gokart, csak lassab. :D Több autót vezettem már bovdenes gázpedállal, de a kis 800cm3 motor tehetetlensége meg a bovdenes gázpedál együttesen olyan gázreakciót ad, ami páratlan. Nekem ez a vezetési élmény. Másnak meg totál más. Van aki észre sem veszi a különbséget egy bovdenes meg egy elektromos gázpedál között, vagy éppen egy hidraulikus, elektrohidraulikus vagy elektromos kormányzás között. Amivel nincs gond, ismét inkább a vezetési élmény szubjektív mivoltára céloztam.
Nekem volt egy a vectra szervó nélkül.
240nél még húzott de nem mertem tovább nyomni mert a gumik a nem bíztam..
Olyan rugózás volt még úgy feküdt az úton, hogy imádtam.
Simán vennék megint ha lenne olyan állapotú!
Volt egy Mazda rx 8 azt a spprtossága miatt imádtam, jó volt vele döngetni a német autópályákon de itthon felesleges.
Egyébként nekem is jobban tetszik ha én vezetem az autót mint ha minden féle kütyü szabályoz mindent is.
Szerintem azért ez a nagy szerelem az a vectra iránt is.
Teljesen más érzést ad a puha ülés, a kényelmes rugózása mint a mai műanyag autók.
A d órát feladatuk fél év után se nekem se a feleségemnek nem tetszett.
Nem csak a forma ami gagyi, hanem az egész felépítése olyan gagyi.
Dőlöngél a kanyarban, a szelet mindenhonnan is érezni vezetés közben, gyorsulni nem tud.
Pedig az új volt.
BMW nem volt sosem saját csak kölcsönbe vagy béreltünk de nekem valahogy nem adta.
Lehet én vagyok rosszul bekötve nemtudom.
Nem saját tapasztalat de mikor faterom megkérdeztem erről akkor az volt a véleménye hogy az átlag sofőr nem feltétlen közlekedik eleget ahhoz hogy a prémium autókban található funkciókat kiélvezze vagy használja.Az évek során üzletkötőként vezetett rengeteg féle és fajta autót a felső kategóriás Bmw-ken Audikon át az 60 lóerős szarrá kopott ütött vágott Alfa Romeokon át.
Egy felsőkategóriás Bmw,Vw de említhetem akár a Titanium kivitelű Fordokat anyag használatban,a kezelőszervek minőségében sok esetben a belső tartalomban klasszisokkal veri a japán dél koreai vagy olcsóbb kategóriás márkákat.Elég megnézni mondjuk egy 8-10 éves Mazda 6 meg egy 8-10 éves Passat beljesét 100000km után.A Mazdan a legtöbb esetben azért már jelentkeznek kisebb hibák ha csúnyán bansz vele már egy két ülés kikopás,lyuk elszíneződött kormány stb.A premiumok azért a 200 250 ezer kmt a simán bírják.
A különböző elektromosrendszerekről nem is beszélve.Persze jó az Opel de azért annak az automavaltója csak gondolkodósabb mint egy Dsg vagy egy Bmw triptronic.Van a Nissanba is Apple Carplay de sokszor megzavarodik és elmegy a navigacio vagy a Zene.Egy szóval megtalálhatóak az egyes extrák az összes markánál de csak nem ugyanabban a minőségben,persze az árcédula is töredéke de azért csak zavaró.
Ettől függetlenül nem csak a német prémium "az autó" minden márkából vannak jó opciók.Azt hogy mit veszel azt a pénztárcád és a szükségleteid határozzák meg
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!