Van esélyem megszerezni úgy a jogosítványt, hogy családi körben autó nincs, nem is értek hozzá, tehát abszolút 0-rol indulok ??
Jaj, bírom ezeket a nagyképű dumákat.
Azoktól, akik egyébként tizedannyira se tanulnak meg vezetni, mint mi annak idején. De a nagy mellény, az látom megvan.
Hát inkább tanuljon a 8-as válaszoló 80-90 órát, csak rendesen megtanuljon. Egy autóval könnyű bajt csinálni, még ha a magadfajta ifjú titánok ezt nem is hiszik el.
#12 Az a baj, hogy ez megint baromság, mert hiába jár oktatóhoz 80-90 órát,
ad1. vezetni pár óra megtanulni, már csimpánzoknak is sikerült, úgyhogy ne mondja nekem ember, hogy ő alkalmatlan rá vagy nehezen megy, mert elég barázdált mindenkinek az agya hozzá
ad2. közlekedni kéne megtanulni, de azt meg nem a tanfolyamon fogja az ember, több okból
- kínosan betartatnak minden szabályt, akkor is, ha éppenséggel a forgalom miatt pont az a balesetveszélyes
- pont ma volt alapjáraton is, hogy bizony a közútkezelő hibája, de simán feloldás nélkül kint felejtenek sebességkorlátozásokat autópályán is, ezeket mindenki felül tudja bírálni, esetleg körültekintőbb, vizsgán egyből buktatnak
- a tanfolyam a forgalmi vizsgára készít fel. nagyon-nagyon kevés oktató fog téged random helyeken vezettetni, csak újra meg újra körbejárat a vizsgaútvonalakon. abból te nem fogsz megtanulni közlekedni, ha 1000 órát jársz, akkor sem - még ha nincs is helyismereted, elég hamar tudni fogod, hogy amerre jártok, hol fognak egyívűt kérni, hol kell majd parkolni, hol mi a besorolás rendje, pedig a jogosítvány nem az ismert utcákon szól szép napos időre, hanem az év minden napjára az egész kontinensen
Sokkal értelmesebb levizsgázni akkor, amikor már annyira megy, hogy ne legyen közúti veszélyeztető a frissjogsisból, aztán rengeteget gyakorolni éjjel-nappal, nyáron-esőben, ismerős és idegen helyeken.
A 80-90 óra kb. azzal egyenértékű, mintha valaki 20 órát töltene el egy rutinpályán, ugye annak sem lenne sok értelme, mert random szűk helyre forgalmas helyen idegen autót akkor sem fog tudni elsőre leparkolni, ahhoz olyan rutin szükséges, amit nem az oktatótól fog megtanulni.
Egyrészt mondhatod, hogy lehúztak/nak (részben igazat is adok neked), másrészt viszont jó az oktatóm. Azt írod az utolsó kommentben, hogy nagyon-nagyon kevés oktató fog random helyekre vinni - na, ő a nagyon kevés egyike. :)
Valóban nagyon alaposan tanít, és bár igazad van abban, hogy az oktatás alapvetően a vizsgára készít fel, ő igyekszik tudást is átadni.
Ugyanakkor ami az előny, az a hátrány is, emiatt rohadt lassan haladunk. Nem csak én, tehát nem (csak) a bénaságom az oka, nála valóban mindenki 70-80-90 óránál megy el vizsgázni. És ő vallja is, hogy 30 óra alatt nem lehet levizsgázni, és aki ezt mondja, az kamuzik.
(Meg ha szabályosan írnák a kilométereket, tényleg nem lehetne, 30 óra alatt 580 fizikailag lehetetlen... de papíron nekem is megvolt, úgy írta be.)
Egyébként igen, lehet, hogy más oktatóval, más módszertannal nekem is ment volna hamarabb. Mert valószínűleg benne van az is, hogy nem feltétlen a legjobb módszerrel oktat. Ezért írtam az elején, hogy igazad van a lehúzással is. De mire ezt felismertem nem is tudom, 50 óra körül, addigra már azt éreztem, felesleges lenne oktatót/iskolát váltanom, mert ismeretlen helyen ugyanúgy kell 15-20 óra egy ismeretlen kocsin, vagy akár még több, mert mondjuk más módszerrel tanít, akkor már mindegy, ha neki fizetek ki ugyanennyit, és végigcsinálom, amibe belekezdtem.
Meg ne felejtsd el, nem tudom, mikori a tapasztalatod, hogy már nincs rutinvizsga. Az is nehezít. És ahol én tanulok (újpest), ott nemigen lehet lefizetni se a vizsgabiztosokat, hogy nézze el az ügyetlenkedést. :D
Én meg tényleg a nulláról indultam, és nem vagyok már 18.
#14
Én vagyok a 9-es hozzászóló, tisztázni szeretném, hogy a #13-mas hozzászólást nem én írtam, bár teljes mértékben egyet értek az érveivel.
Miután meglett a jogsim, 2 hét alatt többet tanultam, mint az azt megelőző 3 hónapban. Beismerem, ebben tényleg nagy előnyöm volt, apukám ült mellettem és ő tanított meg igazán vezetni (munkájából adódóan olyan speciális képzésekre is jár, amikhez átlag emberek nem is igazán férhetnek hozzá, vagy maximum elképesztő vagyonokért, tehát ő tényleg a legprofibbak között van vezetés terén. Viszont jogsi előtt 1x se vezettünk, mivel tisztában vagyunk a következményeivel, ha elkapnak).
Nem, nekem se volt már rutinvizsga (egyébként visszavezetném, szerintem nagy szükség lenne rá), 1 órát szórakoztunk egy parkolóban utána egyből mentünk a forgalomba. Utólag visszagondolva 1 óra után nem voltam olyan szinten, hogy ki lehessen vinni a forgalomba, ezért mondom, hogy a rutinvizsga nagy hiányosság. Utána viszont felgyorsult a progresszió, igaz az oktatóm nem volt jó, sok hülyeséget tanított. Szimplán felkészített a vizsgára és nem, nem fizettem le senkit, nem volt rá szükség. Az igazi "rutin" majd akkor lesz meg amikor egyedül/rokonnal/ismerőssel tanulsz meg vezetni úgy, ahogy a forgalom elvárja és nem a "nagykönyv" szerint. Néha balesetveszélyesebb minden szabályt szigorúan betartva közlekedni.
16, Bocsánat, nem néztem a pipákat, a válaszból tényleg azt hittem, te vagy a másik válaszoló is. :)
Igazából ennyi óra után ezt már látom én is, mármint most már ráálltam fejben, és látom, hogy vezetnek mások, meg néha ismerőst (sajna utasként se igen ülök kocsiban, így nem nagyon van lehetőségem "lesni"), és igen, az egyértelmű, hogy mások is "rosszul" vezetnek. Meg többségében amilyen hibáim vannak, azt mások is elkövetik, nem mondom, hogy ez rendben van, de ha nem balesetveszélyes, akk max húzza a száját az ember, hogy hú de hülye voltam.
Engem viszont ugyanezért buktatnak. :D
#19 "Mire azt BEGYAKOROLJA az ember" - na, megfogalmaztad a legnagyobb problémát az oktatással kapcsolatban. Nekem pl. duplaóráim voltak tök random, hogy töltsük az időt meg a kilométert, ráadásul Budapest olyan részén, ahol előtte sem és azóta sem jártam, szóval amikor megmutatták, hogy milyen pontokat érint melyik útvonal, nekem semmit nem mondtak az utcanevek, vizsgán amikor kihúztuk az útvonalat, akkor sem volt fogalmam, hogy merre fogunk menni.
Elég nagy baj, ha az útvonalakat be kell gyakorolni. De tudom jól, hogy a legtöbb helyen így működik. Pont ezért szoktam azt mondani, hogy nagyon nagy baj, ha valaki megbukik vizsgán, mert ha begyakorolt útvonalon is elrontja azt a kemény 1 óra hosszát, akkor full figyelmetlen.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!