Csörög a lánc honlap kéne menni nyaralni horvátba elmerjek induni vele?
Érdekes, hogy a szerelőd nem tudott más tanácsot adni, mint hogy cseréltesd ki.
Ha csak indításkor csörög, akkor gyanús, hogy a hidraulikus láncfeszítő nem feszíti meg rendesen, amíg nem épül fel az olajnyomás. Úgy van az emlékeimben, hogy van abban egy rugó is. Meg egy racsni szerű fogazás, ami csak befelé engedi a rudat, kifelé nem. De ezek közül valami elromolhatott. Az is a láncfeszítő hibájára utalhat, hogy hirtelen kezdett csörögni.
Ha ennyi sok pénzről van szó, én elindulnék. (Persze, én felelőtlen vagyok.)
De nem pörgetném fel a motort túl nagy fordulatra. A váltásoknál finoman kezelném a kuplungot. És parkoláskor semmiképpen sem hagynám sebességben a váltót. Mert, ha olajnyomás nélkül nincs megfeszítve a lánc, akkor átugorhat. Lejtőn/emelkedőn inkább kiékelném a kereket, plussz biztosítékként a kézifék mellett.
"Mert, ha olajnyomás nélkül nincs megfeszítve a lánc, akkor átugorhat."
Tudtommal a kuplung a főtengelyen van, és nem a vezérműtengely tartja helyben a kocsit, hanem a kompresszió. Magyarul nem a láncon lesz a kocsi "súlya".
#27
Mire a kompresszió létrejön, a főtengely valamennyit elmozdul. Forgatná a vezérműtengelyt, de ahhoz annak le kell nyomnia a szelepeket. Ha úgy van beállítva a váltó, akkor a normál forgásiránnyal ellentétesen.
És a laza lánc inkább átugrik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!