Lámpás zebránál is az autós a felelős?
Normál mezei zebránál úgy kell megközelíteni a zebrát hogy a gyalogos hirtelen rá lépése esetén is
meg lehessen állni. Ez a lámpás zebrára is vonatkozik? Vagy ha zöld akkor mehetek nyugodtan 50-el és ha elém lép akkor így járt?
A dolog nem ilyen egyszerű. A rendelet tökéletes embereket feltételez.
De vegyük pl. anyámat. Neki a Váci út hat (8?) sávja kb. 4-5 perc. Több lámpaváltás. Ilyen esetben is övé a felelősség, és csakis az övé?
Kanyarodásnál meg sok helyen a gyalognak is zöld.
Gondolom akik leszavaztak a pesti csúcsforgalomban 15-el mennek át minden zöldön :)
Nyilván a kanyarodáskor, ha mindkettőtöknek zöldje van neki van elsőbbsége.
A piros az szép szín, lehet nyomogatni, de mi bajotok van a 2. válasszal, de őszintén?
Ha a gyalogos a szabad jelzésen indul el, tehát szabályosan, és a képességeihez mérten halad, de nem ér át, akkor baleset esetén a járművezetőnek semmi felelőssége sincs?
#7 Ha már elindult, akkor normális ember megvárja. Az is elhangzik oktatáson, hogy segítsük a rászorulót, aki mozgáskorlátozott, látássérült, gyermek, idős stb. azzal én is sokkal-sokkal türelmesebb és előzékenyebb vagyok, mint azzal, aki konkrétan a zebrán lassabb tempóban sétál, mint a zebrán. Persze ki ítéli meg pont édesanyád esetében, hogy mi az a "képességeihez mérten". Szerintem ezt helyzete válogatja, lehet látni az embereken, ha igyekeznek (amit szabály is leír, hogy ha már elindult, akkor egyenes vonalban, és amilyen gyorsan csak lehet, keljen át). Ha pl. anyukáddal keresztezné egymást az utunk, és látnám, hogy szegénynek nem megy gyorsabban, akkor azon gondolkodnék, pl. a mellettem levő sávnak hogyan jelezzem, hogy hohó, megállás van.
De az meg más kérdés és nyilván nem szabályozott, de az életösztön és a józan ész azt diktálja amúgy, hogy ha nekem 5 perc átkelni 6-8 sávon, akkor nem ott kelek át. Én életerős huszonéves vagyok, de így is megvannak bizonyos helyek, amiket gyalog, meg helyek, amiket motorral, meg helyek, amiket autóval kerülök, mert tudom, hogy nem jó nekem. Majd átkelek valahol máshol, ahol kedvezőbbek a viszonyok, vagy van aluljáró stb.
"Ha már elindult, akkor normális ember megvárja."
Aha... Na ez az amit nem tapasztalok. Ellenben rendszeresen tapasztalom azt, hogy ilyen esetben szándékosan gyorsan elindulva, az autót a gyalogosra kormányozva próbálnak büntetni/oktatni a kedves autós kollégák.
Amúgy ilyen esetekben általában külön vizsgálat van büntetőjogilag és biztosítás szempontjából.
Munkatársam benzinkútról indult el, a mellette tankoló az elindulás pillanatában tett egy nagy lépést hátra, konkrétan belépett a kerék elé. Vizsgálták munkatársam büntetőjogi felelősségét is, amiben felmentették, viszont a másik fél kórházi kezelését az ő biztosítójának kellett állnia, mivel a vezetés veszélyes üzemnek minősül és így ezt ráhúzták.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!