Adott szituáció: szabálytalanul közlekedő másik jármű miatt vészfékeznem kell, emiatt a fékek és/vagy a gumik elkopnak. Ilyen esetben a szabálytalan félre miként terhelhető rá a fék/gumi csere költsége?
A történet csak elméleti, nem történt ezidáig meg, de ahogy gyűlnek a kilométerek, egyre-másra történik valami kisebb-nagyobb, másik fél által okozott veszélyes szituáció (pl. szembe sávban előznek és nem sorolnak vissza időben, de a kerékpárost 10 centire kerülőket is ide sorolnám, nekem kell a fűre menni, hogy szerencsétlent ki ne lapítsák), emiatt úgy érzem, jó eséllyel lesz ilyen esetem...
Nem tartom fairnek, ha százezres nagyságrendű károm keletkezik és a vétkes fél "mosolyogva egy bocsival" tovább állhat...
Fedélzeti kamerám van egyébként.
Az autószerelő annyit tudott mondani, hogy az első fékek és a fékolaj cseréje is szinte biztos, hogy kell egy komoly vészfékezés után, mert a következő vészféket nem bírják ugyan azzal a hatásfokkal, a gumik pedig útviszonyoktól függően igenis elkophatnak.
Az én autóm esetében (Audi A3, prémium gumikkal) ez durván 150-200k anyagköltség + munkadíj.
Az autóknak számtalan mennyiségű vészfékezést kell elviselniük, arra vannak tervezve, a szerelőd óriási hülyeséget mondott.
A gumik pedig, igen, kopnak, ezeknek is ez a dolguk. Ilyen kopás-jellegű dolgokat nem lehet ráterhelni másra, ez csak szarrágás. Ha valakinek nincs pénze a kopó-fogyó alkatrészekre, akkor az ne tartson autót.
Ha egy hétköznapi városi szituban laposra radírozol egy gumit, akkor vagy pályaslickkel jársz, vagy az a gumi egy fos.
Fékolajat miért is kéne cserélni? ezt indokold már meg. :)
Ha autópályán mázsahatvanról satuval nullára fékezel, akkor mondjuk sanszos hogy lapot radírozol bele, de városban azért elég nehéz.
"Az autószerelő annyit tudott mondani, hogy az első fékek és a fékolaj cseréje is szinte biztos, hogy kell egy komoly vészfékezés után, mert a következő vészféket nem bírják ugyan azzal a hatásfokkal, a gumik pedig útviszonyoktól függően igenis elkophatnak."
Ez egy marhaság.
Kezdjük a gumikkal. Ma már szinte minden autóban van ABS, ami forgásban tartja a kereket, szóval a gumikon nem fog kopásfolt keletkezni.
A fékfolyadékot akkor kell cserélni, ha az idők folyamán megnő a víztartalma. Egy erős fékezésnél felmelegedhet, de utána visszahül. Csak akkor lehet baj a visszahülés előtti további fékezéseknél, ha magas volt a víztartalma és a melegtől gőzbuborékok keletkeznek benne. De az azt jelenti, hogy a vészfékezés előtt is csereérett volt.
A betétek kopása egy fékezésnél elhanyagolható, akármekkora is volt a sebességcsökkenés.
A féktárcsa károsodhat. Ha a megállás után TOVÁBB NYOMOD A FÉKET, akkor egyenetlenül hül le és megvetemedhet. Sok autóban a kézifék egy külön dobbal van megoldva, azt be lehet húzni, ha éppen lejt a terep.
Hamubasültfasság.
Azt a polgári peres eljárást megnézném, ahol ezt te megpróbálod műszaki szakértő bevonásával érvényesíteni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!