Mik láncos és szíjas vezérlés előnyei és hátrányai?
#9 Köszönöm, egy Euro6-os bitrubós dízelem van. Teljesen jól elvagyok ezzel a "Trabanttal". Egyetlen egy problémám volt vele eddig: a vezérműlánc. Mint írtam, kétszer kellett cserélni garanciában. Igen, rettentően elrontottak valamit a gyártási fázisban, ugyanis a hidraulikus láncfeszítőből visszafolyik az olaj. Amiatt indításkor és alacsony fordulaton, a laza lánc a blokk falát veri belülről. Szerencsére időközben módosítottak a feszítőn. Másodszorra már nekem is ilyet építettek be. De fórumokon volt, akinek meg a lánc nyúlt meg és azért kellett cserélni.
Ellenben szíjas vezérlésnél (amim van az is egy CR-dízel "Model T") egyszerű rugós feszítés van, nincs mi visszafolyjon. Halkabb. Nem nyúlik meg. Egyszerűbb cserélni. Egy műanyag burkolatot leveszel és ott van. Nem kell hozzá semmi mást bontani. Soha semmi műszaki problémám nem volt vele.
Aki akar, megint jöhet a kötözködés és a szavaim kiforgatása. Én akkor sem tudom a láncot isteníteni és azt írni, hogy a szíjtól mindenképp menekülni kellene.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!