Mi szükség van 713 lóerős autók gyártására? (Árpád hídon történt gázolás)
"... engem az a része érdekelne kifejezetten, hogy gyártói oldalról mi indokolja, hogy 300 km/h-s monstrumokat gyártsanak?"
Az, hogy ebben van a nagy pénz. Az 1.4-es, 100 lóerős, ötajtós Astrán (ha még létezne ilyen) is keres a gyártó, de jobban megéri neki nagyobb, drágább autókat gyártani. Egy kétszer annyiba kerülő prémiumautó ugyanis nem kerül neki kétszer többe, nagyobb árréssel adhatja. Az ilyen, villantós autóknál pedig még nagyobb az árrés. A kedves tulaj például hajlandó megfizetni azt, hogy a német autóknál szokásos 250 km/h-s sebességkorlátozást 270-re emeljék vagy ki is iktassák, ami gyártói oldalról filléres tétel, vevőiről meg több ezer euró is lehet.
Az embereknek szükségük van státuszszimbólumokra, amiket sosem használnak ki teljes mértékben, de messziről látszik, hogy sokba kerültek, mutatják, hogy a tulajdonosuk hogyan áll anyagilag. Ilyenek a német prémiumbatárok sportváltozatai is. Néhány helyen lehet neki nyomni végsebességig, de Menő Jenő úgysem ott fogja megmutatni, mit tud a vas. Elmehetne ő valamelyik versenypályára nyílt napra, de ott kevesebben látják, mennyire f***a gyerek. Arról nem beszélve, hogy látott már a világ olyat, hogy a nyílt napon a horpadt kupás Astra slickgumikkal úgy autózta körbe a kopasz, gyűrtnyakú keménycsávó kétszer olyan nehéz "áemdzsíjét", ahogy épp jólesett neki, aztán emberünk farkát behúzva kullogott haza, pedig épp nagyszabású világverést akart bemutatni az új ótóval.
Vegyünk két hangrendszert. Nem értek hozzá, kérlek, a számokba ne kössetek bele!
Az egyik 100 wattot tud kiadni magából, a másik 400-at.
Ha én soha nem tekerem 90 fölé, melyiknek lesz élvezetesebb a hangja?
Ha úgy megyek 110-zel, hogy a járgány végsebessége 160, a másiki 320, melyik lesz élvezetesebb?
Mert a német autóipar érdeke, hogy legyen igény ilyenekre.
Ha a német autógyárak bedőlnek, akkor a magyar gazdaság is megy vele lecsóba.
#12
Szerintem ez egy nagyon hülye példa, mert egy hangrendszernél a hangminőséget csak részben határozza meg a wattok száma.
Nyilván egy nagyobb terhelhetőségű rendszert tovább tudod decibel szinten tekerni, de azonos minőségű kompononseknél a hangminőség nem lesz jobb egy 400 wattos rendszernél mint egy 100 wattosnál, addig a tartományig amit mindkét rendszer torzitásmentesen elbír.
Autónál pedig pont tök más van, ott pont, hogy azokon a pontokon, pl gyorsulás, úttartás, kanyarstabilitás már olyan különbségek vannak egy 100 és akár csak egy 300 lórerős autó között, hogy nem is lehet egy lapon említeni a két autót, tehát, ott nem kell csúcsteljesítményen járatni egy gépet, hogy érezhető, legyen a különbség.
Nem a gyártók hibája, ha fegyvernek használják egyesek az autót. Ezzel az erővel a kést is be lehetne tiltani, a kalapácsot, sálat, medvespray, mindent, amivel valaha öltek.
Sajnos hazánkban, és sok más helyen a deviancia a megbecsülés, a siker kulcsa. Az a menő, arra kell felnézni, aki nem tud normálisan élni. Nézd meg pl. az énekeseket. Vannak olyanok, akik koncerteznek, hűségesen a társukhoz stb. Az ország nagyobbik része legfeljebb tud a létezésükről. Akiről írnak, akik szerepelnek tévében, a botrányaik miatt ismertek.
De a hétköznapokban is. Emberi hangon rászólok egy gyerekre, ne szemeteljen, egy bagósra, hogy ne a buszmegállóba füstöljön nekem támadnak. Nem a bagós, hanem az ott lévő többi.
Itt a gyakorin hány és hány kérdés szól ügyeskedésről. Hogyan lehet valami megszerezni ingyen, hogyan lehet megúszni egy viteldíjat, bírságot stb.
Lúzer az aki 90-nel megy, ahol annyival szabad, vén trotli vagy, ha megállsz a zebránál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!