Napi 60 km munkahelyi ingázásra már inkább dízelt vegyek?
Eddig kis benzines autóm volt napi 20 km-re, de megérte váltani még a távolság ellenére is. Az út nagyrészt főút, 2 települést érintek.
Másra nem igazán használom a kocsit, nem szeretek vezetni így csak akkor veszem elő, ha nagyon kell. Lakhelyemen bevásárlást és ehez hasonlókat eltudom intézni szóval erre nem kell a kocsi.
A benzinesek se fogyasztanak sokkal többet, csendesebbek, és tényleg egy picivel kevesebb a hibalehetőség is.
Ilyen távolságra szerintem is bőven jó a benzines.
Nekem is pont ekkora távolságra van a munkahelyem és 5.éve szívó benzinessel járok. Használtan vettem és egyszer se volt probléma vele.
Korábbi dízelem meg rengeteg pénzt elvitt, jóval magasabbak voltak a szervízelések is.
Annak jó a dízel aki azzal is dolgozik és sokat megy.
.......vagy van lóvé dögivel.
XD
30 km egy indítással tökéletes egy modern dízelnek is, ha esetleg van 1-2 kinézett típus, írd be és akkor lesznek vélemények (melyik motorral érdemes, stb).
Két apró megjegyzést ha tehetek - írtad, hogy másra nem használod a kocsit. Egyrészt ez esetben tényleg akarsz milliókat költeni a fizetésedből arra, hogy munkába járj? Megfontolnám a jelenlegi autó megtartását. Másrészt ha határozott az autócsere szándék, akkor tényleg fontos kérdés, hogy van-e valaha más célja a közlekedésnek munkán kívül, mert ha nincs, illetve az is csak kisebb körön belül (pl kórház 15 km, nem rendszeres, de közeli), akkor érdemes fontolóra venni az alternatív hajtásokat - ez esetben szerviz miatt Bp környéke előnyös, illetve egy normál fali konnektor megléte az otthoni parkolóhelyen minimum, vagy munkahelyi töltési lehetőség jobb is volna. Ennyiért van már kisebb elektromos autó erre megfelelő hatótávolsággal, vagy ki lehet fogni benzinmotorral kiegészített típust is amivel bármikor mehetsz az ország másik felébe is, cserébe nincs teljesítményadó, ingyen parkolás, kényelmes otthoni olcsóbb tankolás/munkahelyi ingyen áram benzinpénz helyett, stb.
#12
Köszi a válasz! Tőmondatokban válaszolok a kérdéseidre:
1,"tényleg akarsz milliókat költeni a fizetésedből arra, hogy munkába járj? Megfontolnám a jelenlegi autó megtartását"
-Amúgy is le akarom cserélni. Régi kocsi, kicsi benzines sok km-rel rengeteg rákölteni való volt.
2,"akkor érdemes fontolóra venni az alternatív hajtásokat - ez esetben szerviz miatt Bp környéke előnyös, illetve egy normál fali konnektor megléte az otthoni parkolóhelyen minimum, vagy munkahelyi töltési lehetőség jobb is volna."
Nem vagyok Budapesti messze vagyok tőle. Itt mifelénk nyilvános töltőt nem is nagyon tudok. Melóhelyen sincs ilyen kiépítve.
Konkrét kocsi típusokat nem nagyon tudok mondani még nem merültem bele.
Erre való a dízel?
Ennyi kilóméter alatt be se melegszik tisztességesen.
A dízel munkás autóba való, traktorba, kamionba, és aki napi szinten többszáz km-t megy.
Arra próbálok kitérni hogy nincs kihasználva a dízel napi 60 km-es táv alatt.
És igen hamarabb megdöglik.
#18: Éves 15.000 km csak a munkábajárás (feltételezve, hogy a napi 2x30-at megy). 7 év alatt belerak 100k-t egy most 10-15 éves kocsiba. Addigra pont megérik cserére az autó maga is. Miért ne használná ki?
#19: Az én vezetési stílusommal 3-4 litert.
#15,17
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!