A h astrakra mennyire jellemző az olajfogyasztás?
"tényleg ette már a nívó pálcát is?" 🤣
Sötétben tapogatózol.
H Astrák már nem a korai, 20 éves Ecotec motorokkal vannak szerelve.
De akárki akármit mond erről, vagy más márkáról általában, sötétben tapogatózol.
Egy pillanatra azt hittem, hogy #3 fején találja a szöget, de aztán rájöttem, hogy összevissza beszél. :D
Tényleg van egy tömítéssel kapcsolatos hibája ezeknek a motoroknak, de a probléma közel sem olyan nagy, illetve nem a hengerfej tömítésről van szó, mint ő hiszi.
A probléma az olajszivattyú ház tömítés szokott lenni. De kihangsúlyoznám, hogy a probléma nem a tömítés, hanem az emberi hanyagság/spórolás/szakértelem hiánya. Mivel ez egy tömítés, idővel tönkremegy. A jó hír, hogy a cseréjéhez a vezérlést kell szétszedni, szóval amikor az ember cseréli a vezérlést, akkor egy extra fél óráért és 5000 forintért cserébe ki lehet cserélni, szóval semmi komoly. A rossz hír, hogy ez kb. SOHA nem történik meg. Nem tudom, hogy ez a szerelők tudatlansága, hogy azt sem tudják, hogy van ott egy tömítés, vagy hanyagság, mert nem akarnak extra munkát végezni, de a lényeg, hogy ha az ember vesz egy H Astrát, akkor 99% rá az esély, hogy gyári benne a tömítés, még akkor is, ha vezérlés már volt cserélve. És mindez ahhoz vezet, hogy a tulaj majd szidja az autót, meg terjed a mende-monda, hogy tűnik el az Opelekből az olaj, pedig nem az Opel a bűnös, hanem az, aki benne hagyta a régi tömítést.
Amúgy a tömítés leggyakrabban az olajtér és víztér között szakad át és összefolyik a kettő, amit nyilvánvaló okokból mindenki hengerfej tömítés problémának hisz és rögtön bombázza szét a motort feleslegesen (ugye #3?). A másik a főtengelyház körüli része szokott lenni, megeszi az olaj a gumit és elkezd folyni az olaj kifelé.
Megjegyzés: csak a poén kedvéért, a sajátomon pénteken csináltam meg mindezt (1.6 Z16XER), szerencsére nem az első köröm ilyen motorokkal, szóval az enyém kapott mindent, ahogy kell. De ez is ugyanúgy járt előtte, az előző tulaj időben cserélt vezérlést, de tömítést nem, nálam most 177 ezernél járt és folyt.
A dízelre egyáltalán nem jellemző. 300-400e km fölötti futással sem.
A benzineseknél nagyban előélet függvénye. Mikor, milyen olaj került bele. Különböző fórumokon a mai napig komolyan megkérdezik, hogy jó-e bele a teszkós 10W40-es olaj, 30.000 km-enként... Rengeteg az ex céges autó. Ott legalább a gyártóművi előírásoknak megfelelő dexos2-es olaj került bele, de a gyári ajánlásnál egy km-rel sem hamarabb. Továbbá attól is függ, hogy mennyire volt(ak) hanyag(ok) az előző tulaj(ok). Sajnos már ezek sem fiatal autók. Van olyan, aki inkább nem cseréltet szelepszár szimeringeket, mert nehogy már költeni kelljen rá. Inkább töltögeti bele szorgalmasan az olajat, stb... Szóval van amelyik fogyasztja, van amelyik nem. Nem általánosítanék. Használt vételekor ez sajnos lutri. Ha fogyasztja is, inkább elsunnyogják, nem ezzel fogják reklámozni neked.
Többször újraolvastam a válaszomat és még mindig nem tudom hol írtam hengerfej tömítésről.
A probléma nem az, hogy öregszik a tömítés, hanem az, hogy már gyárilag silány, ahhoz beleraknak. A cseréjével gyakorlatilag örök életre megoldott a szivárgás, ha normálisat tesznek bele!
#7 Elnézést, úgy tűnik nem olvastam rendesen végig és a válasz legvége, ahol a vezérlésre hivatkozol, az kimaradt. Sokáig csak annyit írtál, hogy tömítés, meg hogy szét kell hozzá szedni a motort, meg hogy közepesen drága mutatvány, ezért hittem, hogy hengerfejről beszélsz.
Azonban tartom magam ahhoz, hogy: 1) a gyári tömítésnek sincsen semmi baja, az előírt 150 ezres vezérlés csereperiódusig többnyire elmennek gond nélkül, 2) mivel elvan a tömítés a vezérlés cseréig, ezért azon a ponton már közel sem nevezhető "közepesen drága mutatványnak" és nem kell hozzá semmit külön szétszedni, főleg nem a motort. Talán 5 csavar tartja az olajszivattyú házat és rögtön ott is vagy. Egy párezer forintos tömítést és 5 csavart ne hívjunk már se drágának, se motorszétbontásnak. Bár azzal egyetértek, mint már írtam is, hogy ha nem cserélik vezérléssel, akkor majd soron kívül kell szétbontani, így igazak az általad írtak, de sokadjára ismétlem: ezért kizárólag a hanyag szerelőket lehet hibáztatni.
A tömítés normális élettartama meg persze csak ha normális időközönként ledobják az olajat, mert az Opel a maga 100-102 fokos üzemi hőmérsékletével eléggé égeti az olajat (ez valóban az Opel hülyesége), 20-30 ezres cserékkel telerakódik a motor koksszal, ami idő előtt tönkreteszi a tömítést. De ez sem a tömítés hibája.
#9 Milyen más márkánál? Más márkánál nincs ilyen tömítés. Mondjuk igazad van, amely autókban nincs is ilyen tömítés, azokban valóban nem megy tönkre.
Ez egy gumi tömítés. Nem létezik olyan gumitömítés, ami a motor üzemi hőmérsékletét ennél sokkal tovább bírná, főleg azok, amelyek olajjal érintkeznek. Szelepfedél tömítés, olajteknő tömítés, vezérműház tömítés, olajhűtő tömítés, a különböző gumigyűrűk... soroljam még? Ezek mind tönkremennek idővel és az Opel olajszivattyúház tömítése a maga ~150 ezres élettartamával egyáltalán nem rosszabb bármelyik más gyártó bármelyik más tömítésénél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!