Mitől nyomja ki az autó kiegyenlítő tartályba az összes hűtővizet a hűtőből?
Felöntöm hűtővízzel a hűtőt, megy egy darabig a motor, majd egy idő után fogja és kinyomja a nagy részét a kiegyenlítő tartályba, és elkezd brutális módon melegedni a motor. Ezt addig csinálja míg a végén már alig marad benne víz/a hűtőben/, és lehet bele újra tölteni. A kiegyenlítő tartály teljesen tele van már emiatt. Kb egy kilométert lehet vele megtenni, utána melegszik a motor, mert addigra kinyomta a víz nagy részét a kiegyenlítőbe.
8 hónapja lett hengerfejezve, vízkeringtetès van, a vízpumpa is jó. Termosztátot már kivettem belőle, de így is ezt csinálja. A csöveket végig néztem, nem csepeg sehol. Januárban volt hűtő is cserélve benne.
Tipp? Lehet megint hengerfejes? Ennyit bírt a javítás, 8 hónapot és ennyi?
Suzuki Swift 2001 1.3 Sedan 8V
Aza kérédés hogy mennyi hűtővíz fogy el, és hogy tényleg túlmelegszik-e a hűtővíz
Az általad emlitett autóban nem kiegyenlitőtartály van, az tulajdonképpen egy túlfolyó.
Ezért abban az autóban a hűtővízet a hűtőbe közvetlen kell utántölteni.
Lehet esetleg hogy valamiért túlmelegszika hűtővíz és a túlfolyón keresztűl átmegy gőz formájában a tartályba
Aza kérédés tovább ra is az hogy mit jelent az hogy túlmelegszik?
Ugyanis ha tényleg túlmelegszik akkor felforr a hűtővíz amit észre kell vegyél mivel nagy gőzfelhőként távozika hűtő biztonsági szelepén keresztűl.
Ha a hengerfejtömitésnél megy ela hűtővíz akkor nem megy át a túlfolyxótartálxba, olyankor a kipugogón távozik szép fehér gőzfelhőként.
Azt kéne csínálnod...
Feltöltöd a hűtőt fullra, beindítod a motort, és megvárod hogy felmelegedjen, ha a ventillátor nem kapcsol be mikor felmelegszika hűtővíz akkor ott a bibi.
Amugy fura mert ha "túlmelegszik a motor akkor felforr a víz.
És ezt te nem említetted.
Tehát kevés az info ami alapján lehetne mondani mi lehet a bibi
#4 "ha "túlmelegszik a motor akkor felforr a víz"
Hát ez így nem igaz, azért az üzemi hőmérséklet és a forrás között általában van legalább 20 fok különbség, de még az átlagnál melegebben üzemelő Opeleknél is minimum 10 fok. Attól mert még nem forr a víz, attól még lehet abnormálisan meleg. 105 foknál még nem forr a víz, de ha 105 fokos a víz, akkor tudod, hogy baj van.
Nincs gőzfelhő a biztonsági szelepnél, figyeltem.
Nagy gőzfelhő sincs a kipufogòbòl.
A ventilátor is bekapcsol.
Ezen kívül nem látom annak a jelét, hogy forrna a víz.
Most teletöltöttem mentem vele, ugyanúgy tùlmelegedett a motor, de nem csökkent a vízszint a hűtőben.
A generátorszíjamat pár napja cserélték viszont/ennél a típusnál a vízpumpát is az hajtja/, és a szíjnak a széléből viszont hiányzik egy elég hosszú darab. Két napja megnézettem egy barátommal a szíjat, mert nagyon nagy volt a hangja, ő húzott rajta, de mondta, hogy hamarosan újra cserélni kell a szíjat, mert már látszik, hogy megvan kezdve az oldala. Most viszont már, mint írtam egy az egyben nincs oldala. Hiányzik. Nagyon mérges vagyok, mert nincs egy hete, hogy autòszerelő MESTER cserélte a szíjamat!
Lehet bekapta azt a részt a vízpumpa, és kinyírta azt?
A segédberendezések szíjának a széle akkor kopik meg, ha a szíjtárcsák nincsenek egy síkban. Emellett felmerül kérdésként, hogy a vízpumpa normálisan forgatható-e, ha leveszed a szíjat.
Milyen szinten állsz az autószerelésben? Pl. le tudod venni a szíjat?
A másik dolog. A víz kinyomása. Nem ismerem a Suzuki hűtését, de elvi okokból a hűtőrendszerben ott nem lehet levegő, ahol meleg van. Mert az felmelegszik, kitágul és kinyomja a vizet oda, ahol nincs olyan meleg. Azaz a kiegyenlítőtartályba (vagy túlfolyóba).
Vagyis a hűtőben semmi levegő nem lehet. Töltsed csurig. Ha ez a túlfolyónak nevezett dolog magasabban van, akkor csavard fel lazán a hűtősapkát és töltsed a túlfolyóba a vizet, amig a hűtőből nem kezd csorogni. (Ezt nem tudom, hogy működik-e nálad, nekem Fiestám van.)
Másrészt: Ha egy autón nincs légtelenítési hely, akkor a vízáramlással légteleníti magát. Pl. úgy hogy hidegen járatod a motort emelt fordulaton, miközben le van véve a kiegyenlítőtartály sapkája. (Ez a Suzkinál lehet, hogy másképp van, minden autóhoz van leírás a légtelenítésre.) De ha a hűtő akár részlegesen el van tömődve, akkor ez a vízáram nem tud létrejönni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!