Ha nem lenne ez a környezetvédelmi jópofizás és politikai beleugatás, akkor jelenleg milyen autók lennének?
Lennének ma is központi befecskendezéses szívók? Nem lenne ennyi elektronika? Nem szerepelne ennyi konstrukció ebben a videóban?
https://www.youtube.com/watch?v=e_oNVUNBiK0&t=1735s
Takarékoskodni? a globalizáció, és az eldobható szarok világában?
Az a takarékoskodás ha mindent helyben gyártasz, nem a világ átellenes 6 pontjáról hajóztatod, és ha olyan terméket gyártasz ami 30 évig használható, nem kerül a kukába 5 év múlva.
A kőolajból nem csak benzin készül. Amikor felfedezték a kőolaj lepárlásával kinyerhető anyagokat, a benzinnel nem nagyon tudtak mit kezdeni, a pertóleum, a parafin a bitumen sokkal hasznosabb volt akkor, mint a benzun, és a gázolaj.
Ez persze már régen volt, azóta nagyot változitt a világ, a legelterjedtebb anyag lett a műanyag, aminek alapanyaga szintén a kőolaj.
Valóban volt olyan "tanítás" már a '70- es években, hogy a kőolaj készlet kb 50 évre elegendő.
Most nincs semmi jóslat arról, hogy meddig tart ki még a készlet.
A belsőégésű motorokat bizonyos méretig lehet csak elektromos meghajtásrara cserélni, a repülőgépek, óceábjáró hajók motorizációja megoldatlan kőolaj nélkül.
Műanyagok nélkül is nehéz már elképzelni a mindennapjainkat, pláne 8 milliárd embert ellátni a műanyagok helyett természetes anyagokkal...
A villanyautózás bevezetése valahol törvényszerű is.
Az emberek többsége ma már városokban él, ahol viszonylag kis területen q sok belsőégésű motor füstje problémákat okoz.
Vagy tűrik a szmogot (Ázsia), vagy megpróbálnak más megoldásokat (Európa)
#4 Tegyük hozzá akár csak 20 év alatt is nagyot változott a világ és a forgalom. Régen azért elég nagy eltérések lehettek autó és autó között amikor ilyen 60-80 lóerős bevásárlókocsik meg 150-200 lóerős "szörnyek" közlekedtek.
Most alapvetően a kisebb autókban is van 100-120 lóerő, meg elég dinamikusan tudnak mozogni, felveszik a forgalom ritmusát.
Másrészt meg hát forgalom. Akármilyen az autó, a dugóban ugyanúgy áll mindegyik, különösebb eltérésekkel.
Amúgy érdemes megnézni a motorokat. 20 éve a sportmotor volt a sláger, lóerő, nyomaték, mire képes a mérnök. Ma? A kényelem. Most ez kell az embernek, esőmód, utcai mód, sportmód, mindenféle elektronika, kényelem. Ez egyébként is így lenne. A környezetvédelmi dolgok miatt persze lejjebb kell vinni egy csomó dolgot, de sokkal szembetűnőbb az anyagon spórolás, műanyag meg alumínium minden, ha veszel egyet újonnan, azt úgy veszed, hogy 2 év múlva el kell adnod, mert különben nagyon rossz befektetés. Mai napig vannak monstrumok, amik közúti közlekedésre alkalmatlanok, mert már egy piros lámpánál nem tudsz vele megállni, hogy ne hevüljön túl, de az nem is közútra való. Széles a paletta.
Autóval ugyanez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!