Ha nem lenne ez a környezetvédelmi jópofizás és politikai beleugatás, akkor jelenleg milyen autók lennének?
Lennének ma is központi befecskendezéses szívók? Nem lenne ennyi elektronika? Nem szerepelne ennyi konstrukció ebben a videóban?
https://www.youtube.com/watch?v=e_oNVUNBiK0&t=1735s
Lsd amerika.
Kettévált az autóipar. Vannak a kis járművek amik nem fogyasztanak semmit, meg vannak a dodge ram és társai, amik a tankok méretével vetekszenek.
A modern kori autógyártásra a '70-es években kitört olajválság(ok) voltak nagy hatással, onnantól kezdve lett fontos szempont a fogyasztás.
Az üzemanyagtakarékos motorok fejlesztése akkor lett szempont, a fejlődésnek pedig van egy folyamata, a belsőégésű motorokkal kb oda jutottak volna, ahol most tartanak, legfeljebb a turbó benzinesek mellett még ott lennének a szívó benzines motorok.
A dízelekkel kb már elérték, amit qbból a konstrukcióból ki lehet hozni, nem.nagyon van már hová fejleszteni, de a szigorodó környezetvédelmi szabályozás nélkül sem állt volna le a fejlődés.
Nem az EU a legnagyobb autópiac, ott van Ázsia, Amerikai is, ahol nincsenek annyira szigorú szabályozások, mégsem szívó dízelekkel járnak, és az elektronikai rendszerek is benne vannak az autókban.
Nagyjából ugyanilyenek.
Csak az EGR, katalizátor, DPF és társai hiányoznának.
Nyílván nem úgy kell elképzelni az elfogy, hogy holnaptól nincs. Hanem úgy, hogy csak egyre mélyebbről és egyre költségesebben lehet kitermelni, így az ára rohamosan emelkedik. Tulajdonképpen ma itt tartunk.
Folytatódik ott, hogy csak kevés országnak marad kőolajkészlete és ez háborúkat, konfliktusokat szül. Ez is kb már pipa.
Aztán ha anno 50 éve nem kezdünk el takarékoskodni ez az egész már sokkal előrébb tartana.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!