Egyetértesz azzal a közlekedésbiztonsági szakemberrel, aki állította, hogy magyar utakon furikázók nagy számban mentálisan nem alkalmasak arra, hogy forgalomban közlekedjenek?
#13 De ez a "kiszúrás" valahol olyan, hogy mindenki a maga biztonságáért felel.
Nyilván jogilag fáradtan kocsiba sem lenne szabad ülni. Mégis haza kell jutnom, sötét is van, közvilágítás szar, emberek sötét ruhában mászkálnak részegen mindenfelé, így inkább megyek 47-el a "szokásos" 60 helyett.
Amúgy nem egyszer jártam már úgy, hogy jöttek a seggemben, aztán amikor megelőzött az addig határozott versenyző hirtelen visszalassított és elkezdett töketlenkedni, mert így, hogy ő volt elől rájött, hogy szart se látni eső/köd/havazás stb. miatt.
De sok hely van ahol vadak vannak az út mellett, vagy tényleg csak tudom, hogy veszélyes, ott nem fogok senki kedvéért sietni.
Számomra amúgy vicces ez a sietség is.
Legutóbb pont ugyanonnan jöttem haza kétszer egymás után.
1:20 az út hivatalosan.
Induláskor 22:00-át írt érkezési időre. Viszonylag tempósan mentem végig főúton, majd 150-el toltam pályán a vége 21:58 lett. Szaros 2 percet "javítottam" a célidőhöz mérten. Pedig tényleg jól haladtam.
Másnap kicsit később mentem, nem siettem. Indulásnál 22:05-öt írt érkezésre, ebből lett valami 22:10 körül. Mindezt úgy, hogy 60-70 között battyogtam éjszaka a tök üres főúton, lámpák is megfogtak, pályán is 120 körül mentem spórolósan. És még csorgatni is megálltam egyet.
Szóval közel 1,5 órás távon 5-10 percen belül volt a különbség a sietség és a teljes szüttyögés között.
Nyilván tudom, mindenki okkal siet, és senki nem ér rá. De azért elgondolkodtató, hogy összességében szinte semmit nem nyer az ember a sietséggel, mégis nagyságrendekkel veszélyesebben közlekedik, mintha kevésbé sietne.
Számomra legszebbek azok, akik még az utolsó pillanatban is előznek mintha kötelező lenne. Egyszer majdnem telibe vertem egy RS audit, lakott területen a seggembe állt, azonnal előzött, majd rohadt nagy satufékkel megállt előttem és bekanyarodott az egyik udvarba. Mintha nem ráért volna mögöttem kanyarodni.
Pályán, gyorsforgalmikon is ez a rendszeres, megelőznek, majd kisorolnak a lehajtósávokra vagy a kútra. Annyira felesleges.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!