Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dodor képzéséről vélemények?

Dodor képzéséről vélemények?

Figyelt kérdés
Ismétlem: Dodor KÉPZÉSRŐL érdekelnének vélemények, személyeskedés nélkül, tapasztalat érdekelne, nála még nem voltam.
2023. jún. 6. 07:25
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
29%

Sztem azok a képzések sosem korrektek ahol saját motorral kell menni.

Egy képzés lényege, hogy kontrollált körülmények között hibazhatsz, így megismerve a határokat.

Ha egy erre nem felkészített (ertsd: bukócső) motorral csinálod, ami ráadásul a sajatod, akkor vajon a képzés eléri-e a célját? 🤔

2023. jún. 6. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
70%
ez kanyarodás képzés és arra tökéletes , még a nagyonjólkanyarodok embereknek is tud mutatni valamit
2023. jún. 6. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%
#1: Nem vezetéstechnikai képzés, nincs szó határon motorozásról.
2023. jún. 6. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:
Nala meg nem voltam, de szerintem felreerted, nem a hatarok elerese a cel hanem a helyes sebessegvalasztas, ivvalasztas, kigyorsitasi pont meghatarozasa, testsuly athelyezes stb. Osszessegeben arra valok az ilyen kepzesek hogy hogyan ne halj meg a motoron, vagyis ne sodrodj kifele, ne sodrodj at a szembe savba, tudj megallni/kerulni ha kisetal eled egy allat vagy eppen van barmi a kanyarban amit a bemenetelkor meg nem lathatsz. Hatart elerni versenypalyan kell, es kizarolag ott lehet sportmotorral, egy 200LE-s ezres sportmotort pár tucatnyian tudnak kimotorozni 100%-ban az egész országban. Még olyan is alig van aki maxra dönteni tudja a motorját, nemhogy kimotorozni egy sportmotort, utcán meg felesleges is mivel nem lehet ésszerű körülmények között megvalósítani
2023. jún. 6. 17:23
 5/13 anonim ***** válasza:
31%

Határt elérni egyes fokozatban is lehet egy szlalompalyan. ;-)


A helyes sebesség választás a megallassal kezdődik. Tudsz vészfékezni döntött forduló motorral? Megtanit rá? És nem fogod eldobni? Biztos? 🤔


Meg tudsz fordulni egy lejtős úton egy íven úgy, hogy felfelé haladsz? 🤔

Hány méter a fekutad mondjuk 40km/h-rol? (ez még csak egyes, fel sem kapcsolatunk) megy a vészfékezés megcsuszas nélkül közben iranyvaltassal? 🤔

Tudsz nagy bedontessel szlalomozni úgy, hogy csak a gázt használod hozzá, tehát se fék, se semmi? 🤔


Ezek olyan alapok amiket még kell tanulni ahhoz, hogy az olyanokkal foglalkozz, mint a kigyorsitasi pont, meg helyes ív választás... 😃

Ja, és amíg ezeket gyakorlod biztos eldobod. Különben nem jól gyakorolsz.

2023. jún. 6. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
48%
#5: Te valami debil vagy, vagy mit nem értesz?
2023. jún. 6. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
31%

#6

Leszarlak

2023. jún. 6. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
29%
#7: LoL
2023. jún. 6. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:
nehezen fogom fel egyébként hogyan lehet ekkora bullshit csokrot írni. a lejtőn való elindulás - megfordulást mindenestől 1 délután alatt begyakorolhatod. a fékezés fontos az biztos, van/volt is külön képzés a vészfékre, de nem értem hogy jön ide. hogy merül fel mikor nem erről szólt a kérdés? nagy bedöntéssel szlalomozni? miért, minek? már megint csak azt kérdezem hogy merül ez fel? 1 napos jogsival kimentem az első parkolóba letettem a 100Ft os decathlonos focibólyákat és szintén 1 délután alatt megtanultam biztonságosan kezelni LASSAN a motort. azért, hogy haladhassak tovább és ne vegye el a figyelmemet a motor alapvető kezelése. még egyszer mondom, mert ez alap. de ennek az egésznek mi köze a kérdéshez? vagy mondj már egy helyzetet ahol gyorsan szlalomozni kell, borogatni a motort oda-vissza :D nyilván fontosabb skill mint az hogy mondjuk hogyan ne sodródj át és halj meg egy random kanyarban mert nem 90-nel hanem 110 el mentél épp bele, holott helyes kanyarívvel 140-nel bevehető. édes Istenem az ilyen emberektől a hideg kiráz, túl nagyképű ahhoz hogy elmenjen egy versenypályára vagy egy képzésre tanulni egy nála jobbnál, még véletlenül rájönne hogy nem tud motorozni. a lapon lévő motorral való vészfékezésből már konkrétan látszik hogy fogalmad sincsen az egészről. összességében nem tudnék olyat mondani az alap motorkezelés elsajátítása után (lásd: lassú motorkezelés, a kedvenced a szlalomozás, normális váltás megtanulása fel-le pl) ami annyira fontos lenne mint a helyes ívválasztás. de tetszik ez a ha nem dobod el nem gyakorolsz jól dolog is. nyilván semmi köze hozzá hogy az "eldobásoknak" a 90%-a kiküszöbölhető lenne ha egy átlag szerencsétlent megtanítanának rá hogy segítsen testsúllyal pl, vagy egyáltalán hogyan üljön a motoron. ugye itt bejön az is hogy 0 tudással jogsit adnak és forgalomba engedik a jónépet. erre már csak rátesz egy lapáttal ez a mérhetetlen nagyképűség amit tanúsítasz, a fajtáddal együtt. de mondd nyugodtan ha agyvérzés után vagy és azért írsz retardált dolgokat, és akkor másképp válaszolok. ha nem ez történt akkor nem tudom mi. az egész életemben erről tanultam, beleértve a vezetés mellé a dolog gépészeti-villamosságtani-fizikai részét, és a mai napig bármikor szívesen tanulok nálam jobbtól, mert sok ilyen ember van, nagyon sok. ennél már csak a nagyképű gyakorin hazudozó, félismeretekkel vagdalózó tuskókból van több.
2023. jún. 7. 08:31
 10/13 anonim ***** válasza:

#9

Te érted is amit írsz?

"hogyan ne sodródj át és halj meg egy random kanyarban mert nem 90-nel hanem 110 el mentél épp bele, holott helyes kanyarívvel 140-nel bevehető."


Nem versenypálya, közúti közlekedés.

Megmondom mennyi a megfelelő sebesség a kanyarban:

Egy dologtól függ, mekkora útszakaszt látsz be.

Mert ha a kanyar közepén ott figyel egy lerobbant traktor csak az nem látszik az erdőtől, vagy bármi mástól akkor hiába a jól megválasztott ív...


Ezek a szaguldozasok pályára valók. A közúton közlekedni kell.


Mennyire döntöd a kanyarban?

Pályán nyilván amennyire a tudasod és a motorod engedi. Nade a Mátrában ezt nyugodtan feléd le! Mert ugye nem tudod van-e kiszorodott murva a kanyarban, esetleg víz, olaj, bármi. A hegyen nem motor versenyző vagy, hanem közlekedő.


Mi olyan érthetetlen ebben? 🤔


Amúgy meg nem kell bizonygatni hány kilométer van mögöttem.

Mindenki magának csinálja. Ez egy individualista hobbi.

A fejsérült motorosoknak meg kifejezetten örülnek a transzplantációra várók.

Szóval, hajrá!

Menjél nyugodtan 140-el abban a kanyarban.

2023. jún. 7. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!