Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motorosok! Mennyi a megfelelő...

Motorosok! Mennyi a megfelelő guminyomás? Mikor kell mérni? Kinek van igaza?

Figyelt kérdés

Dodor szerint a gyártók nagyon magas értéket adnak meg, melegen kell mérni, a hátsó gumiba elég 2-2,1 bár, az elsőbe 2,2.

[link]


Valaki viszont azt írta, hogy hidegen kell mérni, és a gyártók a minimum értéket adják meg, ami utassal vagy csomagokkal több lehet 0,2 bárral.

[link]


Kinek higgyek? Dodor nagy kedvencem, szeretem a videóit, a tesztjeit, sok jó tanácsát fogadtam már meg, bízom a hatalmas tapasztalatában, de most tanácstalan vagyok, mert évtizedek óta gyári guminyomásra állítom, és mindig hidegen mérem.

Amúgy elöl 2,5, hátul 2,9 bár a gyári nyomás. Most engedjem le a nyomást Dodor tanácsára?


Ti hogy méritek, és mennyire nyomjátok fel?



2019. máj. 10. 20:10
 1/8 anonim ***** válasza:
47%
Gyári előírás szerint, melegen mérve.
2019. máj. 10. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 dirtboy ***** válasza:

Nekem is sokkal keményebb de alapból nem gyorsasági motor súlyú a motorom illetve sokszor viszek utast.

szerintem elég alacsony amit mond de persze neki lehet az vált be, de nem mindenki teszi be 180-200al kanyarba a motort így szerintem annyira nem befolyásol.

kb 2,4-2,5 bőven jó nyomás hátul.

de amúgy teszteld ugyan azon a szakaszon a különböző nyomásokat.

lehet venni kis lábbal taposós, nyomás mérős pumpát, azzal menetközben is variálhatod a nyomást és megkeresheted hogy akár meleg gumival hogy érzed a legjobbnak.

2019. máj. 10. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

Akkor hidegen 10 százalékkal kevesebbre állítom, és egy ideig úgy járok vele.

Köszönöm a válaszokat!

2019. máj. 10. 22:03
 4/8 anonim ***** válasza:
Motoronként változó. Nézd meg a leírásban. Nekem pl Yamaha TDM900 hátul 2,9 bar az előírás 100 kg teher felett.
2019. máj. 10. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

A könyvében annyit írnak róla, hogy hidegen kell mérni, minimum 3 óra állás után, és így kell elől 2,5 , hátul pedig 2,9 bárnak lenni, és legalább havonta ellenőrizzük a nyomást, és minden indulás előtt szemrevételezzük a gumikat. Motoroztam egy keveset, és egy benzinkútnál megmértem melegen, így hátul 3 bár volt, azt leengedtem 2,7-re. Sok változást nem tapasztaltam, bár én se csúszáshatáron koptatom a lábtartót, ahogy Dodor szokta. Egy ideig így használom, aztán ha jobbnak érzem, akkor maradok ennél. Amúgy ritkán viszek utast és/vagy sok csomagot, plusz én is csak 60 kiló vagyok, úgyhogy elég lehet ez is. (Honda CBF 600 S)

Neked is köszönöm a választ!

2019. máj. 11. 13:55
 6/8 anonim ***** válasza:
Amúgy hétköznapi használat mellett nem kell mikrobar pontosságra beállítani. Ha versenypályára mész, akkor fontosabb lehet. Addig amúgy sem mész határon. Állítsd be olyan nyomása, amit a leírás ír, néha ellenőrizd, aztán használd. Én sem vagyok 100 kg felett, de van doboz meg bukócső rajta, meg szoktam gyakran utassal menni. Illetve ártani nem árt, ha a felső határra állítod a nyomást, picit kevésbé tapad (kb érezhetetlen normál körülmények között), mivel nem érintkezik akkor felületen a gumi meg az út.
2019. máj. 12. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 dirtboy ***** válasza:

Én a 2,9et keménynek gondolom, nagyjából 30-35kilóval vagyok feletted (228kg motor, 80kg én).

2,4el járok hátul hidegen mérve.

Ha egy ideig egyenesen mész akkor amúgy eleg jól meglátni a gumin hogy mennyire tud terülni vagy csak a közepén pár centit koptatsz.

Igaz egy függ gumi típustól is az enyém kicsit hegyesebb. 190/50 r17 M pilot power 2ct egy M road 4 vagy 5 már más profil.

2019. máj. 12. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Én a gyárira fújom hidegen, ahogy a kézikönyv mondja. De ha a havi méregetés miatt kimegy 1-2 tized, nem izélek rajta. Fokozatosan változtasd, ha próbálgatni akarsz. Nekem elsődleges a biztonság, a gyári kb. úgy van kitalálva, hogy azzal gondod nem lesz, akkor sem, ha felpattan mögéd egy utas. Van, aki az 1,6-ra esküszik, meg van, aki kicsit keményebbre is fújja, ez már személyes preferencia. Amit Dodor mond, hogy hátul legyen kisebb a nyomás, mint elöl, az arra jó, hogy könnyebben bedől a motor, aminek ugye a nagyobb kanyarsebesség a célja. Szerintem inkább megéri normálisan felfújni a gumit, és áldozni pár km/h-t a biztonság kedvéért.
2023. okt. 17. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!