én erősebb motros autókból még csak turbosat vezettem,de ott nagyon nagy élmény,hogy alapból kis fordulaton sem gyenge,de amikor betölt a turbo,akkor nagyon megindul. szívóból mèg csak 1.4-1.6-osokat vezettem,ott csak annyit éreztem hogy gyenge kis szarok,nincs bennük nyomaték,nem ad élményt a vezetése. de pl egy 300-400 lóerős szívót milyen vezetni?miben más érzés,mint egy turbosat pl?ugye ott nincs turbo,és nincs meg gondolom az az érzés,hogy hírtelen megjön az erő,és elindul az autó.
A szívó motorban az a jó, hogy nem kell a turbonyomás felépülésére várni, és jellemzően szabályzás közeli fordulatig ugyanolyan jól húznak. A gázreakció szinte azonnali. Viszont ha azt akarod, hogy lent is jól húzzon, tehát nyomatékos legyen, ahhoz nagy lökettérfogat kell, az pedig viszonylag sokat fog fogyasztani, több helyet igényel és nehezebb.
2023. máj. 30. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
2/29 anonim válasza:
Azt, hogy megbízhatóak, sokáig kitartanak.
Nekem ez a fő szempont. A vezetés élménye, mint olyan, nekem egy értelmezhetetlen baromság.
Egy benzines, szívómotoros Toyota Corollám van, amit imádok.
2023. máj. 30. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
3/29 A kérdező kommentje:
2-es,most nem elsősorban erre vagyok kíváncsi. csak pl néztem egy tesztet a lamborghini huracan-ról,és abban egy 600 lóerős szívó motor van,meg a ferrarikban is szívó van ha jól tudom.és furcsàltam,hogy egy sportkocsiban miért szívó van.
2023. máj. 30. 12:28
4/29 anonim válasza:
F1-es autókban is sokáig szívó motor volt, de nem is 1.6-os volt a blokk mint manapság. A turbó arra jó, hogy lehet vele méretet csökkenteni. Súlyt spórolni. Jobb az emisszió. Jobb a fogyasztás. A tartóssággal nem értek egyet. Könnyebb kinyírni egy turbós motort és mivel több az alkatrész, statisztikailag több a hibalehetőség. De hogy a turbós motorokat állandóan szervizbe kell hordani, mert állandóan elromlanak, egy oltári nagy baromság. Odafigyelve és megfelelő karbantartás mellett ezek is sokat kibírnak.
Visszatérve: szívó motorból is lehet erőset és nyomatékosat csinálni, csak kell hozzá a löket. Az meg magasabb fogyasztással és magasabb kibocsájtással jár. Emiatt az egyre szigorodó normák miatt átlag autókban sajnos már egyre inkább szóba sem jöhet.
2023. máj. 30. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
5/29 anonim válasza:
Szívó és szívó közt is hatalmas különbség van, az 1.4 ideges után átülsz egy 2.0/ nagyobb szívóbenzinbe, rögtön érezni fogod a különbséget.
2023. máj. 30. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
6/29 anonim válasza:
#4 "Odafigyelve és megfelelő karbantartás mellett ezek is sokat kibírnak."
Bár ez abszolút igaz, de az autotulajok 99%-a nem tart karban megfelelően semmilyen autót. Aztán ha megveszed használtan, akkor jó eséllyel egy ilyet veszel és mi a végeredmény: állandóan szervizbe kell hordani.
Szóval ez tényleg nem egy alapvető igazság, a valóságban mégis így van.
2023. máj. 30. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
7/29 anonim válasza:
#6, Ez is igaz. Biturbós autóm van, részben emiatt újonnan vettem. Nem én akarom az előző tulajok hanyagságát megfizetni. Nem csak pár évre, hanem hosszú távra vettem és teljesen nyugodtan alszom a két turbó miatt.
Viszont lerúgott betegágyat szívóból is ki lehet fogni, még ha statisztikailag nehezebb is, de nem lehetetlen.
2023. máj. 30. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
8/29 anonim válasza:
Nyilván egy 1.4-1.6-os kerregőnél nem lesz különösebb vezetési élményed.
Ami ilyen szempontból nem feltétlenül igaz persze, nekem szívó 1.6 Focus van, és megfelelő fordulatszám-nyomaték tartományban lehet vele szép lendületesen haladni.
Akik istenítik a szívómotort, azoknak nincs 300-400 lóerős szívómotoros autója, hanem 60 lóerővel csettegnek valami 20+ éves hulladékban és próbálják (maguknak is) igazolni, hogy miért is jobb az, mint bármi jobb.
2023. máj. 30. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
10/29 anonim válasza:
#9 Nekem például egy alig 5 éves "hulladékom" van ami se nem 3-400 se nem 60 lóerős hanem egy kényelmes 120-130. Nem istenítem, nem állítom, hogy jobb mint bármi más, de megbízhatóan működik. Szóval kár volt ezt az egészet ide böfögnöd.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!