Miért gondolják azt sokan, hogy egy régi autó nem tud meglepetést okozni?
Az, hogy nem okoz meglepetést, az nem azt jelenti, hogy valami lomha sz*r.
Az emberek hajlamosak elfelejteni a technológiai fejlődést. Vegyük észre, hogy az elmúlt jópár évtizedben az átlagos személyautók nem erősödtek olyan hű de sokat. Semmivel sem tudunk erősebb motorokat gyártani ma, mint régen. A különbség nem az erőben van, hanem a méretben. Sokkal kisebb motorból képesek vagyunk kihozni ugyanannyi, vagy nagyobb teljesítményt. Például azt mondod, hogy 1.4L szívóbenzin. Ez az 1990-es évek elején 60 lóerőt jelentett az Opel Astrában, míg 100 lóerőt a Hyundai i30-ban a 2010-es évek elején. 20 év alatt 66%-kal erősebb lett az 1.4 szívóbenzin, az nem kevés.
Na és akkor az E30. Oké, könnyű kasztni, sorhatos motor. De az autó 40 éves könyörgöm. Nem tudom, hogy a videóban milyen motor volt az alany, de nézzük végig:
2.0L 125LE: ilyet manapság egy 1.6-os szívó, vagy 1.0 turbó is tud.
2.3L 140-150LE: ilyet manapság egy 1.8-as szívó, vagy 1.4-es turbó is tud.
2.5L 170LE: ilyet manapság egy 2.0 szívó, vagy 1.6 turbó is tud.
Szóval hol a meglepetés? Mert hiába hallom én azt, hogy "170 lóerő", az manapság nem számít soknak. És a 170 lóerő a legerősebb. Lehet akár 125LE is, ami nem sokkal erősebb, mint az én szívó 1.6 H Astrám (115LE). A könnyű kasztni segít neki persze, de közben meg az én javamat szolgálja egy csomó egyéb dolog, pl. hengerenkénti gyújtás, hengerenkénti befecskendezés, 16 szelep VVT, stb.
Felteszem újra a kérdést: hol a meglepetés?
Tudnak, hajaj, ezért nem mernek sokszor megelőzni, és már idegroncs vagyok, hogy a valagamban koslatnak, amikor az 1.2 clióval totyogok az országúton 100-zal.
Mert lehet abban ugyanúgy egy 1.8-as 16 szelepes is, ami avval a celofán kasznival secperc alatt 200-on van.
De ha ilyenem lenne, már kitermeltem volna pár hullát, magammal együtt. Elég az 1.2
#7 Oké csak amiről te beszélsz az nem fog meglepetést okozni. Pont ezért írtam, hogy a "nem okoz meglepetést" nem azt jelenti, hogy lassú és lomha. Nyilván nem az. De az égvilágon semmi különleges nincsen benne, ami a mai világban meglepő lenne. Nem mondhatod azt sem, hogy ne hasonlítsuk modernebb autókhoz, hiszen 95%-ban modernebb autókat látunk az utakon, azokhoz vagyunk szokva és pont az lenne a meglepő, ha a mai világ autói között kiemelkedő lenne. De nem az. Egy modern 2.5 sor6 már tud olyat, ami után megfordul az ember, de 1980 technológiával az sem ér olyan sokat, hiába könnyű a kasztni. Írtam, hogy a leghétköznapibb 1.6-2.0 szívó sor4-ek felveszik vele a versenyt erőben, szóval úgy is kérdezhetném, hogy te meglepődsz-e egy 1.6-2.0 szívó sor4-en. Kétlem.
És ne gyere még mindig a súllyal, mert leírtam azt is, hogy amit nyer a súlyon, azt elveszíti a 40 éves technológia hátrányaival.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!