Régen a nyugati autókban sem volt divat klímát szerelni?
Amerikába azért kellett, mert ott simán elképzelhető, hogy egy arizonai sivatagban akarja majd használni a vásárló, ahol egyszerűen muszáj a klíma. De pl. az afrikai és közel-keleti export-modellekbe (Irak, Irán, Egyiptom, Izrael, stb.) is már nagyon korán, a '70-es években bekerült a klíma, mert azokon a piacokon anélkül egyszerűen nem is lehetett eladni.
Nyugat-Európa viszont mérsékelt éghajlat, a híres svájci nyugdíjas orvos aki csak templomba járásra használja az autóját (minden magyar tőle veszi a kocsiját) nem igazán igényelte ezt a lehetőséget, tehát érdeklődés hiányában a klíma sokáig az extralista tetején maradt amit jellemzően nem kértek a vásárlók. A '90-es években lett olcsóbb, akkor nagyobb családi autókban már megjelent.
A mediterrán országokban az ezredforduló környékén lett az alapfelszereltség része, kb. 2000-2005 óta minden olasz meg spanyol piacos autóban van klíma, a legolcsóbb Seatokat meg Fiatokat is beleértve, ott a nyári melegek miatt kapósabb volt. Ellenben mondjuk Németországban csak jó 10 évvel később vált általánossá, mikor úgy voltak vele a gyártók, hogy nem éri meg külön klímás és klíma nélküli kivitelt tervezni a belépő kategóriás modellekből sem, mert nagyon át kell variálni a motorteret a klímakompresszor és ékszíj elrendezés miatt, onnan kezdve csak klímás kivitelt árulnak. De a Dacia Sandero vagy Mitsubishi Space Star alapfelszereltsége még most sem tartalmaz légkondit, szóval nem kötelező.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!