Szerintetek jó ötlet lenne ha ilyenek lennének az autókban?
Akadt egy nagyon jó ötletem.
Arra gondoltam, hogy mi lenne ha lenne egy olyan technológia az autókban, hogy automatikusan érzékeli milyen terepen vagy és ahhoz alkalmazkodik.
Nyilván ha standard aszfalton mész akkor nem változik semmit, de ha rámész egy földútra akkor az autó átalakítja magát terepjáróvá.
Ha folyóhoz vagy bármilyen tóhoz érsz akkor pedig egy gomb megnyomásával akár behúzathatod a kereket és átalakul vizen átkelésre alkalmas járművé. Konkrétan egy hajóvá.
Mármint nyilván nem úgy kell elképzelni mint a mesében mert az lehetetlen hanem csak ilyen finom, minimális, de mégis hasznos átalakulásokkal érhetné ezt el.
Szerintem ez egy jó ötlet lenne. Mit gondoltok?
> "ha rámész egy földútra akkor az autó átalakítja magát terepjáróvá"
Ha nem is magától érzékeli a földutat, de SUV-oknál jellemző, hogy van terep-mód. Terep módba kapcsolva -- autótól és felszereltségtől függően -- bekapcsolódik a négykerékhajtás, a futómű szintszabályozója megemeli a hasmagasságot, bekapcsolódik a lejtmenetvezérlés, a kerekek megcsúszása esetén aktivizálódik a differenciálzár (a példák a Volvo XC90-ből valók). Valószínűleg tudná magától is érzékelni az autó, hogy burkolt útról terepre került, de ezt még kézzel kell kapcsolni.
Wooow, nem is tudtam, hogy már van ilyen :O
Na hát akkor ez most tényleg nem egyedi ötlet volt :/
Sebaj, majd legközelebb.
Amúgy az úttípus érzékelése nem új dolog. 2005-ös évjáratú, már nyugdíjba küldött családi autónk számítógépe a pedálok, kormány, váltó kezeléséből igen nagy bizonyossággal felismeri, hogy milyen úttípuson van éppen az autó és a hajtáslánc és futómű beállításait az út típusához igazítja.
Beépített GPS, navigáció még nincs benne (az feláras extra volt még abban a modellben), így csak a fentiekre támaszkodik a számítógép és igen jól működik.
#14 Az ötlet nem rossz, de a megvalósítását sajnos nem tudom biztosítani :(
Esetleg ha írsz Elon Musk-nak egy emailt hátha tervei közé veszi.
Ilyen már létezik, nem is annyira új találmány. És nem is csak egzotikus méregdrága autókban volt. Úgy hívják, hogy adaptív futómű. A 2005-ös Opelemben is volt, úgy működött, ahogy a #15-ös leírta. Volt benne GPS navigáció is. Ma már megmosolyogtató felbontású kijelzővel. De akkor, főleg az alsó-középkategóriában ez elég nagy szó volt. Csak akkor dobtál egy hátast, mikor az autó tizen éves korában cserélni kell a lengéscsillapítókat és csak amiatt az autó értékének megfelelő összeget még egyszer ráköltheted.
A második verziót meg úgy hívják, hogy kacsahajó. Elég speciális felhasználású jármű. Egy széria személyautót ilyenné alakítani, nem lenne rentábilis a gyártó részéről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!