Jó ötlet lenne ha a vonatsínek 2*2 sávosak lennének?
Igen, rendkívül jók lennének, a menetidő is csökkenne. Különösen a fővonalakat kellene kétvágányosítani. A Cegléd-Szeged vonalat, a Pusztaszabolcs-Pécsi vonalat, és a Balatoni-Nagykanizsa, azaz a 30-as vonalat. Az utóbbit kellene különösen, ugyanis az hazánk egyik legforgalmasabb vasútvonala. Így a Pécs felé közlekedő IC-k menetideje jelentősen csökkenne, nem 3 óra lenne. Természetesen legyenek nagy, 160-200 km/órás sebességre is alkalmasak.
És ne feledkezzünk meg a Szerencs-Nyíregyházi vonalról sem, az is legyen kétvágányos.
Két- vagy négy vágányra gondoltál? (Egy vágány = egy sínpár.) Mert 2x2 az nálam nègy.
Nègy vágányra csak a legterheltebb szakaszokon van szükség, pl csomópontok előtt.
Ha kétvágányúsításra gondoltál, több helyen is terveztek/nek ilyet,pl. a Balaton déli partján szakaszosan, ahogyan az esztergomi vonalon is épültek ilyen szakaszok.
Úgy írtad ki a kérdést, mintha most egy hatalmas ötlettel álltál volna elő és erre nem is gondolt soha senki.
Az oka az egyvágányú vonalaknak a pénz, meg a kihasználtság. Attól hogy egy-egy vonalon nagy ritkán kell a vonatok bevárják egymást, attól még nincs értelme 2 vágányt építeni.
Forgalmi sáv: az úttestnek egy gépkocsisor biztonságos közlekedésére elegendő szélességű - akár útburkolati jellel megjelölt, akár meg nem jelölt - része.
Amire te gondolsz kérdező - azt vágánynak nevezik.
Viszont ha már, adva van két vágány, akkor a vasúti közlekedést is ezzel tervezik. Vagyis ha lerobban egy vonat, akkor itt sem túl egyszerű megoldani a problémát, mert egy szakaszon, csak 1 vágányt tudnak használni, a 2 helyett, ráadásul a forgalmat is, hamar át kell szervezni.
Viszont a 70-es vasúti vonal felújításánál tervezik azt, hogy 4 vágányú közlekedés lesz érvényben: két vágány, a személy vonatok és két vágány, a teher- és az IC/EC/EN vonatok részére (csak Budapesten belül). Kérdés, hogy ebből lesz-e valami.
Tartalékvágány, ugyan létezik, de tudtommal, csak vasútállomásokon van és nem egy egész, vasúti vonalon.
Irtátok a nagysebességet (160-200km/h)
ezeken a részeken külömböző unios előírások vannak pl.a vasuti vonalat nem kereztezheti autóúti átjáró.
Az ilyen helyeken költséges,időigényes lenne felül/aluljárokat építeni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!