Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Jó ötlet lenne ha a vonatsínek...

Jó ötlet lenne ha a vonatsínek 2*2 sávosak lennének?

Figyelt kérdés
Mert akkor mondjuk nem kéne egymásnak bevárni két vonatot, nem lenne ekkora késés (szerintem), ha valami gond van az egyiken (pl lerobban a vonat), akkor a másik még szabad..vagy pl a tehervonatok miatt se lenne probléma..

2015. aug. 30. 13:44
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Igen, rendkívül jók lennének, a menetidő is csökkenne. Különösen a fővonalakat kellene kétvágányosítani. A Cegléd-Szeged vonalat, a Pusztaszabolcs-Pécsi vonalat, és a Balatoni-Nagykanizsa, azaz a 30-as vonalat. Az utóbbit kellene különösen, ugyanis az hazánk egyik legforgalmasabb vasútvonala. Így a Pécs felé közlekedő IC-k menetideje jelentősen csökkenne, nem 3 óra lenne. Természetesen legyenek nagy, 160-200 km/órás sebességre is alkalmasak.

És ne feledkezzünk meg a Szerencs-Nyíregyházi vonalról sem, az is legyen kétvágányos.

2015. aug. 30. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Két- vagy négy vágányra gondoltál? (Egy vágány = egy sínpár.) Mert 2x2 az nálam nègy.


Nègy vágányra csak a legterheltebb szakaszokon van szükség, pl csomópontok előtt.


Ha kétvágányúsításra gondoltál, több helyen is terveztek/nek ilyet,pl. a Balaton déli partján szakaszosan, ahogyan az esztergomi vonalon is épültek ilyen szakaszok.

2015. aug. 30. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Úgy írtad ki a kérdést, mintha most egy hatalmas ötlettel álltál volna elő és erre nem is gondolt soha senki.

Az oka az egyvágányú vonalaknak a pénz, meg a kihasználtság. Attól hogy egy-egy vonalon nagy ritkán kell a vonatok bevárják egymást, attól még nincs értelme 2 vágányt építeni.

2015. aug. 30. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Inkább azt kéne megcsinálni, hogy hasítson a vonat, és ne 60-80al döcögje végig az utat.
2015. aug. 30. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Forgalmi sáv: az úttestnek egy gépkocsisor biztonságos közlekedésére elegendő szélességű - akár útburkolati jellel megjelölt, akár meg nem jelölt - része.

Amire te gondolsz kérdező - azt vágánynak nevezik.

Viszont ha már, adva van két vágány, akkor a vasúti közlekedést is ezzel tervezik. Vagyis ha lerobban egy vonat, akkor itt sem túl egyszerű megoldani a problémát, mert egy szakaszon, csak 1 vágányt tudnak használni, a 2 helyett, ráadásul a forgalmat is, hamar át kell szervezni.


Viszont a 70-es vasúti vonal felújításánál tervezik azt, hogy 4 vágányú közlekedés lesz érvényben: két vágány, a személy vonatok és két vágány, a teher- és az IC/EC/EN vonatok részére (csak Budapesten belül). Kérdés, hogy ebből lesz-e valami.


Tartalékvágány, ugyan létezik, de tudtommal, csak vasútállomásokon van és nem egy egész, vasúti vonalon.

2015. aug. 31. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim válasza:

Irtátok a nagysebességet (160-200km/h)

ezeken a részeken külömböző unios előírások vannak pl.a vasuti vonalat nem kereztezheti autóúti átjáró.

Az ilyen helyeken költséges,időigényes lenne felül/aluljárokat építeni.

2016. júl. 30. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim válasza:
Meg a többit megcsinálni a listáról
2016. júl. 30. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!