Mazda Mx-5 (2005) jó első autónak?
RX8-at csak akkor vegyél ha mindig van a zsebedben felesleges párszáz ezer forint. Híresen megbízhatatlanok motorikusan, rengeteget kell költeni rá, de amúgy jó autó.
MX5 meg hát nem tudom, elég kis csajos autó, én férfiként tuti nem vennék. Mondjuk el sem férnék benne rendesen :D Akkor inkább valami normális coupe
Nekem volt MX-5 NB 1.8-am, RX-8 pedig már 10 éve van a családban.
2 millióból neked is az NB lehet MX-5-ből a reális választás, de annyira elszálltak az élvezhető hobbiautók árai az utóbbi években hogy még ennyiért is csak a törődést igénylő példányok mennek már, 1,7-ért meg abszolút a kínálat alja van. Alapvetően megbízható autók, de érdemes tudni hogy a vászontetőnek tök mindegy hogy egy japán autón vagy egy BMW-n van, akkor is ennyi idősen folyamatosan törődést igényel - hacsak persze nem cserélteted ki az egészet kompletten, de az sokszázezer forintba kerül. Nagy eséllyel be fog ázni, szakadni fog itt-ott, stb stb. 20 év után ezek már ilyenek. A másik nagy tipikus japánautós gond, hogy erősen hajlamosak a rohadásra, és arra ma normális munkát végző szakembert találni is talán még nehezebb mint ház építéshez kivitelezőt, de ha találsz akkor annyit fog elkérni amennyit nem szégyell, ha olyan helyen is rohad ahol aztán fényezni kell akkor még dobj rá egy további érezhető összeget. Márpedig 2,5-3m alatt ma már olyat ami valóban nem rohad, nem csak a hirdető szerint, kisebb csoda kell hogy találj.
Az RX-8 meg általános használatra nagyon nagy no-go. Nálunk is volt ha nem is napi de rendszeres mindenes használatban 3 évig, nem is tetszett a Wankelnek, cserélve lett utána és azóta szigorúan hobbiautó státuszban van, nyáron használva és nem sokat. Lusta vagyok leírni ide mindent amit tudni kell róluk, nem is konkrétan az enyém úgyhogy nem én vagyok a legnagyobb tudója ennek, de a lényeg hogy a Wankel alapvetően nem egy tartós konstrukció, vannak praktikák amikkel tovább életben tartható, de az pont nem a napi használatnak felel meg. Ez egy hobbiautó, és annak amúgy nagyon jó is, mert ameddig a motor nem hasal el addig elég megbízható és ahhoz képest hogy amikor jó, akkor mennyire élvezetes autó, elég olcsón megvehető. Csak hát az a baj hogy el fog hasalni.
Egy szó mint száz - két olyan autót néztél ki kizárólagos autónak, ami általános használatra nem jó választás. De értelek, mert első autónak nekem is csak olyan autó kellett ami érdekel. Ha ki tudod tolni a kereted 2,5 millióra - és ugyebár ez csak a vételárra, erre még jön az átírási költség, az első szerviz ahol érdemes mindent megcsinálni mert sokkal rosszabb ha halmozódnak a gondok, szóval még 200-300 ezret a vételáron felül minden esetben érdemes egy idősebb autóra rászánni - akkor esetleg MX-5 NB még játszhat, érdemes olyat találni belőle amihez jár hardtop, vagy venni hozzá egyet, rossz időben vagy ha épp baj van a vászonnal akkor nagyon jól jön. Illetve alulról feltétlenül át kell vizsgálni emelőn vagy aknából, olyan emberrel aki azért látott már rozsdás és lakatolt autót. Mert ha vétel után kiderül hogy rohad mint a bűn, annál hidd el hogy kevés nagyobb szopás van.
Én inkább például egy Swift Sportot javasolnék neked. Persze, Swift, senki nem akar Swiftet, de próbálj ki egy Sportot és meglátod hogy egy tök agilis, élvezetes kis "warm hatch", pörgős motorral, feszes és stabil futóművel, közben baromi megbízható, rohadni ez is tud de közel sem a 2000-es évek Mazdáival egyenlő szinten, és beleférnek a haverok is. A keretedből pedig tudsz venni olyat ami akár jó is lehet.
Itt van egy, csak hogy lásd mire gondolok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!