Miért nem terjedtek el a dízel motorkerékpárok, a benzines teherautók?
A Diesel motor nehéz, ezért ritka motorkerékpárban.
A benzines motornak rossz a hatásfoka részterhelésen, ezért ritka teherautókban.
Ahogy fentebb írták, a dízel nehezebb motorkerékpárnál, másrészt szempont az is, hogy motorkerékpárt azért még otthon is bütykölgetnek emberek, dízellel ez bonyolultabb, de egy másik, ennél fontosabb, a súllyal vetekedő, azzal összefüggő ok a méret. Szélesebb lenne a blokk, szélesebb kasztni kéne, hiába haladna egy nyomon a jármű, a kelleténél szélesebb lenne Diesel-motorral. De ne hidd, hogy nem voltak próbálkozások, egyszerűen nem volt műszakilag és/vagy gazdaságilag indokolt továbbfejleszteni (ahogyan az autókat is belsőégésű motor hajtja, nem gőzgép, pedig mindkettőre voltak ötletek).
Teherautónál meg azért nyerő a dízel, amint fentebb írták, alacsonyabb fordulaton leadja a nyomatékot és a teljesítményt, ebbe bele lehetne menni fizikailag és kémiailag, hogy mennyivel összenyomhatóbb (kompresszionálhatóbb) adott cetánszámú gázolaj vs. adott oktánszámú benzin, de azt hiszem, laikusnak ennyi indoklás elég.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!