Ha a led/Xenon fényszóró erősebb, jobb, biztonságosabb, akkor miért nem tiltják be a halogént?
#10
Nekem eddig két saját autóm volt az elmúlt 12 évben. Ebből az egyik adaptív xenonos, a másik led-mátrixos. Cégesből nem tudom pontosan mennyit vezettem, 8-10-re emlékszem. De lehet hogy több volt. Ezek mind sima halogénesek voltak. Nálunk a céges kocsik mind full fapadosak. Olyan szinten, hogy az ablakemelő is kurblis, ha a manuális klíma működik, az már luxusnak számít.
Szóval a halogénnel a xenon és a led után olyan érzés, mintha vakon vezetnék. Ha a reflektort ráhúzom, sem sokkal jobb az a halvány sárga gyertyaderengés. Visszafelé rosszabb megszokni. De nem akarom leszólni (én írtam a 6-os kommentet) van ezeknek is létjogosultsága, kifejtettem, hogy miért.
A mostani led-mátrix jó, de nekem túl kontrasztos a fénye. Hosszabb úton (gyakran járok ilyenen, éjszaka) 2-3 óra bámulás után, nekem fárasztja a szemem. A xenonnál viszont nem vettem észre ilyet. Ennek valahogy diffúzabb a fénye. Az én szememnek kellemesebb. Megvilágításban nem veszem észre, hogy gyengébb lenne a lednél. Az aktív kanyarkövetést (konkréten a fényszóró lencséje elfordul a kormányszög érzékelőnek megfelelően) én személy szerint jobban szeretem, mint a led szegmensek fel-le kapcsolgatást. Valahogy természetesebb megvilágítást ad. A fix halogénesbe mikor átülök, azt is szoknom kell, hogy a kanyarban a szemben lévő domboldalt világítja meg a fényszóró, nem az utat. Ez is furcsa, de hozzá lehet szokni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!