A Peugeot 407nek egész áramvonalas kasztnija van?










Egy tehén Cd-je kb. 0.5, ami kb. megegyezik az 1979-es Ford Mustanggal.
Szerintem ezzel mindent el is mondtam. Kérdés van?





#13 A kérdés nem is a sebesség volt. Egy F1-es autó Cd-je minden létező autónál nagyobb, legyen az régi vagy új, áramvonalas vagy kocka, sportautó vagy SUV.
A tehén példával arra akartam rávilágítani, hogy a "ránézésre" technika a legkevésbé sem pontos. Most őszintén, ránézel egy tehénre, nem az lesz az első gondolatod, hogy "ez az állandóan zabáló kövér állat olyan áramvonalas, mint egy Ford Mustang, egy sebességre tervezett izomautó". Pedig a valóságban az.
De amúgy az F1-nél is maradhatnánk. Ugye tudjuk jól, hogy azokat az autókat szándékosan hatalmas légellenállásúra tervezik, ezért olyan magas a Cd-jük. De tételezzük fel, hogy nem ismered az F1-et, nem tudod mi az, nem láttál még soha F1-es autót. Ránézel. Látod rajta, hogy az elején és a végén van két nagy légterelő, nyilván növelik a légellenállási tényezőt, de összességében az a két felület sokkal kisebb, meg alapvetően a szöge is sokkal laposabb (főleg az első légterelőé), mint pl. egy G Merci felületei. Hatalmas függőleges orr rész, nagy majdnem függőleges szélvédő, szögletes az egész... sokkal magasabbnak gondolhatná az ember a Cd-jét, pedig valójában sokkal alacsonyabb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!