Motoros baleset egyedül általában miért történik?
Tudjátok azok az esetek amikor így találnak egy halott motorost az út mellett a Bükkben, Mátrában stb. és senkivel nem ütközött, csak ott meghalt mert ütközött szalagkorláttal fával stb.
Ezt általában milyen hiba okozhatja ilyen hegyi kanyargós terepen mint a Bükk és Mátra.
Ez sebességtől teljesen független hiba vagy nem?
Akkor is ugyanilyen nagy a veszély ilyen hibára ha egy robogós menne ott de csak 40-50 -el?
Legtöbb esetben az adott kanyarhoz és a rutin szinthez nem megfelelően megválasztott sebesség a probléma.
Egy robogóval még egyszerűbben esel el mert alig van terhelés az első keréken.
Ahhoz meg hogy eless nem kell a megengedettnél sem gyorsabban menni. Van olyan kanyar ahol a 30 is gyors már.
Nem adta ki.......sok volt.....nem vette észre......
Ezek közül egy valamelyik, vagy több is.
Röviden: minimum relatív gyorshajtas.
Bővebben: barmi. Utburkolat valtozasa, bizonytalan vezetői kepességek/ rutintalanság, műszaki okok, figyelmetlenség stb stb.
Leginkább azért történik mert ütközött a szalagkorláttal, fával, stb... Mi a kérdés?
Nyilván nem független a sebességtől.
Mátra, Bükk = kanyargós utak = motorosok húzzák neki.
Meglepődik a fékhatástól ha nem olyan amire számított (nem ismeri a technika korlátait) és nem marad ideje a kanyar előtt korrigálni. De ez amúgy autósokkal ugyanúgy előfordul, csak ott azt látod, hogy bénán nekimennek valaminek.
Lejtmenetben tapasztalatlan kerékpárosokkal szintén megesik, ők mindenféle furcsa pózokat is megpróbálnak felvenni, hogy még gyorsabban menjenek egy kicsit - meg hát egy koskormányos versenybringa eleve nem egy ereszkedésre kitenyésztett jószág. A kétkerekűek ha minél szélesebb ívre törekedve lemennek az út szélére ahol kihordott sóder vagy falevelek vannak az szintén bukás lehet.
Röviden: A balfassság és felelőtlenség.
Úgy mondják "nem adta ki", általában vagy megcsúszik, mert túl nagy a tempó a kanyarhoz/utminőséghez, vagy mikor ideális íven átmegy a szembesávba, és ott jönnek szembe, akkor meglepődik, vagy belefékez a kanyarba.
Igazából ezeknek örülni kell, hogy csak magukat intézik el.
A Mátráról volt egy videó anno BP-i autósokon.
https://www.youtube.com/watch?v=F19Isf75hBw
A kamerás "tötyörgött" értsd betartotta sebességhatárt a kanyargós úton. A mögötte jövő versenyzőnek ez nem volt elég, ezért megelőzte, mert ő gyorsabban akart menni 5 km/h sebességgel. Szó szerint az első kanyarban le is sodródott az útról, megcsípte a padkát és beparkolt az erdőbe.
És nem arról van szó, hogy többszörös sebességgel akart volna haladni. Az a minimális különbség pont elég volt ahhoz, hogy a "sebességmámor" felülkerekedjen a vezetési tudáson.
Nyilván egy motornál még inkább szükség lenne önuralomra, tudásra. Hiszen könnyebben kiszalad alóla a motor, nagyobbat tud esni mint egy autós.
És hát nyilván azt is figyelembe kellene venni, hogy a magyar utak nem versenypályák, nem olyan minőségűek, tele van út hibákkal, szennyeződéssel, kaviccsal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!