Mi ad olyan isteni hangot a gallardonak?
9000 fordulat?
csak?:D
Az olasz autókat nem ismerem. Én Porschés vagyok és abban mélyültem el. Róluk tudom, hogy Weissach-ban van egy akusztikai laboratóriumuk, ahol azt kísérletezik ki, hogy a motor szempontból optimális (fojtás, áteresztés stb), az előírásoknak megfelelő (max dB) de azért KELLŐKÉPPEN AGRESSZÍV és dögös legyen a hangja az autónak.
Ebből én azt szűröm le, hogy valószínűleg minden sportkocsigyártó cég külön foglalkozik a kipufugók akusztikai hangolásával.
Műszaki értelemben az autó hangját befolyásolja a motor térfogat (öblösség) a fordulatszám, és a kipufogórendszer akusztikája. Különösen a hátsódob bír jelentős befolyással a hangra.
Visszatérve a stuttgartiakra, egyik haveromnak elég új 911-ese van, abban egy kapcsoló egy pillangószelepet működtetve tudja állítani, hogy "dögös" vagy csendes legyen a kipufogó. Sport állásban végigdöngettünk vele itt a családi házak között és elég csúnyán néztek a szomszédok :))))
Azért hasonlít a motor hangja a Forma-1-ben használta versenymotorokra, mert rendkívül hasonló a konstrukció: V10-es, nagy fordulatszámú, kis hengerszögű szívómotort használnak. A közelmúltig a Forma-1 autói is ilyenek voltak. Ma már V8-asok vannak az autókban, de a hang akkor is hasonló: magas alapfrekvencia, a gázlengésekből adódó hörgő-morgó hang és a többi.
Egyébként pedig az ilyen presztízsautóknál valóban sokat foglalkoznak a hang beállításával, hogy tökéletesen szóljon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!