Fiatalabb G Astrát vagy már inkább (kevésbé fiatal) H Astrát érdemes venni ha egy nagyon megbízható jó állapotú autót szeretnék venni?
Melyik konstrukció a jobb? (benzinesben)
Mert 1 millióért már H-t is lehet venni ami valljuk be sokkal modernebb kinézetű és igényesebb viszont jó állapotú G-t meg 1,3 millióért is árulnak.
Nekem egy napi utazóautónak kellene, nézegettem ezeket és igazából gőzöm sincs melyik típus a legmegbízhatóbb ebben a kategóriában szóval Opel-re esett a választás mivel családban is ilyenek voltak eddig.
De nyilván ha van ezeknél is jobb opció akkor azokat is figyelembe venném.
A legfontosabb, hogy legyen marha tartós és ne legyen ódivatú a formaterve.
Köszi
Ha szükséged van a nagyobb méretre, akkor persze Astra, abból is inkább H.
Viszont ha kisebbel is beéred, megnézném a D Corsakat is. 1.2-1.4 benzinessel használhatóak nyugodtan. A dízelek pedig kimondottan jók 1.3-1.7 cdti.
Ilyen szempontból nagy különbség nincs. Mindkettő alatt nagyjából ugyanaz a futómű van: elöl McPherson, hátul csatolt hosszlengőkar. A H Astránál volt adaptív IDS+ rendszer, gyárilag sport futóművel, de ez inkább a nagy sebességű kanyarokban élvezetes, a stabilitást segíti, nem a komfortot.
Egyszer volt nálam márkaszervizes csereautóként egy kis benzines D Corsa, a nyomatékos dízel H Astrám után. Hát... Nyilván függ attól, hogy ki mit szokott meg. A motor olyan, amilyen: szívó benzin az ilyen, hogy városban egy emelkedőn 4.-ben padlógázon is képes volt lassulni, vissza kellett váltani vonyító motorral. De, a bódé is fura volt. Nagy autónak akar látszani, belül minden olyan "puffasztott" formájú, mégis szűk. Olyan érzés, hogy rám hajlik a kaszni, a mellettem ülő könyöke, válla ha nagyobb darab, összeér az enyémmel. A H Astra sem egy kifejezetten tágas autó, az is inkább egy kompakt, de már elviselhető a térérzet, akár az 5 ajtósban is.
Szerintem próbáld ki mindkettőt, aztán eldöntöd melyik tetszik jobban!
Térérzet nekem nem fontos mert pehelysúlyú vagyok, viszont a dízel Corsa-n nagyon gondolkozom, ha tényleg ennyire megbízható.
Egyedül attól tartok, hogy városi használatra nem a legjobb választás a dízel illetve apám is azzal érvel, hogy pár év és lehet betiltják aztán mehet a kukába.
Márpedig én városban is elég sokszor megyek rövid utakra, ide oda szaladgálni. Külön autót meg luxus lenne városi használatra venni.
Vagy óriási tévhit ez a "dízel alkalmatlan városba" duma?
Nyilván azért kérdezem, mert a rendelkezésre állás lenne nekem a legfontosabb.
#7 Hm... ez érdekes! Nekem 1.7cdti volt a H Astrám. Soha semmi baja nem volt motorikusan. Már relatív modern CR-dízel, de még DPF nélküli Euro4-es. 240Nm nyomatékkal elég szépen el is cipelte a bódét, a már változó geometriás turbóval a turbólyuk sem volt vészes. Csak én beletoltam 354.000 km-t. Olajra pl soha nem kellett rátöltenem.
Benzinest cégesként hajtottam. Az sem hagyott az út szélén, de 200.000 km-nél már csipegette az olajat. Köszönhetően annak, hogy a cég szigorúan betartotta a 30.000 km-es olajcseréket.
A gyártás végén volt ezekből már Euro5-ös változat. A J széria is kezdteben ezeket a motorokat kapta, csak ott meg az volt a gond, hogy mázsákkal nehezebb volt a bódé.
Én még nem hallottam, hogy ezekkel különösebb gond lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!