Ford Fiestáknak eleve keményebb a szervójuk menet közben?
Mk6-os fiestáról van szó.
Skoda octávián tanultam, annak nagyon könnyűnek, puhábak tűnt a kormánya, talán túl könnyűnek is, 90-el városon kívül lehelletre is beleinogott az egész autó (kombi volt ráadásul), picit már ijesztő is volt, hogy mennyire könnyű lenne vele elvágódni, féltem.
Vezettem Toyota Yaris-t is (2006-7 körülit), annak olyan kettő közöttinek tűnt az irányítása. Kis egyszerű.
Ford Fiesta pedig parkolásnál, vagy akár egyhelyben is, de könnyű forgatni. Viszont ahogy gyorsulok vele, mondjuk már 50-nél, érezhetően is megkeményedik. Afelett pedig mintha már nem is lenne szervó, mondjuk 110-130-nál nem is zavaró, biztonságosnak érződik, hogy érzem, hogy nem fogok elszállni egy centi teketéstől.
Viszont néha picit kellemetlennek tűnik hosszabb távon 50-el menni a városban, de kanyargósabb útakon, hogy ennyire megkeményedik és nyilván nem megterhelő vagy fárasztó, de azért mégis eszébe jut az embernek, meg van amikor már az 1 kéz kevéskének érződik.
Nem tudom, hogy ez alapból ilyen lenne? Mégis csak egy 18 éves autóról van szó.
A szervó olaj úgy tűnik rendben van.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nekem is Mk6 Fiestám van. Nem válik nehezebbé a kormányzás nagyobb sebességnél.
Talán nagyobb fordulaton csúszik nálad a hosszbordás szíj. Mert mondjuk szorul a szervoszivattyú. Ha ez a gond, akkor megállva és megtapogatva érezni kellene, hogy forró a szíj, de főleg a szivattyú szíjtárcsája.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nekem is mk6-om van, nem tapasztalom azt amit írsz. Ha alapjáraton parkolás közben jól működik akkor nem a szíjhajtással van baj, mert az kis fordulaton nagy terhelés esetén viszi át a legtöbb nyomatékot, fordulaton még kevesebb eséllyel csúszna meg.
Az tény, hogy nem a legkönnyebben tekerhető kormánya van, de nekem tetszik, hogy nincs agyonszervózva. Nincs az a "játékkormány" érzete.
Az is könnyen megeshet, hogy csak én fújom fel, mert friss jogsis vagyok, nem igazán van tapasztalatom még. A fent említett autókat is keveset vezettem, az octáviát csak 35 ótát amíg átmentem, a toyotát max 3-4 órát.
Egy ismerősöm említette, hogy neki fábia után picit nehézkesnek tűnik a kormány, de lehet, mert hogy így "sportos" a ford..
Illetve az enyémen téligumik vannak még, nem tudom az mennyire számíthat. Ha nem parkolgatok vagy nem ilyen kis sebességgel megyek, feszesnek érződik, lehet mert csak ezekhez az autókhoz tudok viszonyítani.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!