Éves szinten mennyit költesz az autózásra és hány kilométert utazol az autóddal?
Minden költés érdekel, üzemanyagtól, amortizáción át egészen a kötelező biztosításig.
(amortizáció alatt azt értem, hogy az a pénz amit félre raksz/félre kéne rakj hogy amikor "új" autót szeretnél akkor arra legyen pénzed.
Pl. az 5 millás autód megtartod 10 évig, mikor eladod ér 2 milliót és megint raksz még mellé 3 milliót, hogy vegyél egy fiatalabb autót. Így 10 év alatt 3 millió lenne az amortizáció, ami évi 300 ezer forint félrerakást követelne meg)
ma 13:54
De írni egy tökéletesen haszontalan hozzászólás az simán belefér az idődbe. :)
Reménykedek, hogy talán vannak olyan emberek akik úgy autóznak, hogy ezzel tisztában vannak és tudják, hogy kb. mennyit költenek éves szinten az autózásra.
Mert amit te írsz az kb. olyan mintha azt mondanád, hogy fogalmad sincs mennyibe kerül egy étterembe étkezni de te bemész és rendelsz, mert épp éhes vagy aztán majdcsak kifizeted legyen bármi is az ára.
Amortizációval nem foglalkozom. Egyrészt kiszámíthatatlan, másrészt most vettem új autót, a tervek szerint ez 10 évig kiszolgál, addig pedig annyi kiszámíthatatlan tényező játszhat szerepet, hogy felesleges rajta agyalni. ( Forint alakulása, autó-árak, új típusok megjelenése, új technológiák, új igények...) Másrészt a piaci folyamatokat sem lehet előre látni. Most egy kb. 3 éves autómat cseréltem le. űgy hogy ebbe az újba beszámolták. Nem hogy amortizálódott, de még picivel többért is számolták be mint az új ára volt.
A többi:
Éves KGFB és CASCO 90 000 Ft.
Évi kétszeri kerék-garnítúra csere egy gumihotelben ( felnin van a téli- és a nyári szett is) 30 000
Éves szerviz, olajcserével, szűrőcserével: 100 000 ( Ez a garancia végéig, utána kb. a fele, mert nem márkaszervizbe lesz megoldva)
"Súlyadó": 25 000
Kb. kéthavonta külső mosás: 6x2000
félévente belső autókozmetika: 2x4000
Ehhez még jönnek a parkolási díjak, ami teljesen random összeg.
Évi kb. 11 000 km-t megyek vele, vagyis havi 800 - 1000 Km-t. Az üzemanyag ár változik, nem is mindig ugyanott és ugyanolyant tankolok bele, de átlagba azt lehet mondani, hogy 4.5-ös fogyasztással, havi 900 km-es átlag úttal havi kb. 40 litert tankolok, mai áron ez kb. 24 000 Ft/ hónap.
Én sem számolgatom. 2 db autóm van. Hozzávetőlegesen a költések:
Biztosítás: 35.000 + 50.000
Casco: nincs.
Adó: 13.000 + 40.000
Autópályamatrica: Az egyik autómra van 3 db éves megyei. Most ha jól rémlik valami 17.000 körül volt.
Üzemanyag: na ezt végleg nem számolgatom. Meg folyamatosan változik is az ára. Most keveset autózok, az is megoszlik a két kocsi között. A kettőbe együtt megy bele éves szintem 10-15e km. Régebben sokat ingáztam munka miatt. Akkor simán 25-30e-t is mentem évente (a sajátommal, a cégest meg nem számoltam, de az nem is az én költségem volt.)
Szerviz: Szerencsére az újabb autómról lejárt tavaly a garancia, így nem kellett a rablás szintű éves szervizt tovább kifizetnem. Az ilyen 100-120.000 volt évente. Most megveszem magamnak a szűrőket, specifikációnak megfelelő olajat és magamnak cserélem. Ez kb. 50.000Ft/év.
Még fiatal autó, 50.000 km van benne, váratlan meghibásodás szerencsére nem volt. Most gondolkozom, hogy kellene hozzá egy pár új ablaktörlő lapát, mert már nem az igazi, nem töröl szépen. Ez 12-15e Ft lesz.
A másik autóm 18 éves. Tavaly ősszel kapott új téli gumikat. Ez 120.000 Ft volt. Előtte nyáron sajnos tönkrement a generátor benne. Ki kellett cserélni. A polcomon volt a cseredarab. Ezt még korábban vettem. 2019 körül volt 160.000Ft Hitachi márka. A gyárit sem dobtam ki, céggel felújíttattam. Most ez van a polcon, ha később cserélni kellene. A felújítás 42.000Ft volt. Olajat, szűrőket szintén magamnak cserélem. Mivel már régebbi autó, a márkás szűrők is relatív olcsóbban kijönnek hozzá. A teljes éves szervizszett megvan 40.000-ből. Ez a kocsi ősszel kapott új ablaktörlőket, 8000Ft volt. Most februárban volt műszaki vizsgán, 20.000 körül fizettem érte. Betelt a forgalmi, újat kellett igényelnem, ez +6000Ft volt.
A két legnagyobb tétel amit költenem kellett rá amióta nálam van: 1. amikor hozzám került a bal oldali kanyarkövető fényszóró vízszintes irányú állítómotor hibát jelzett. Sajnos külön nem nagyon javítják, így kompletten cserélni kellett. Ez 2012-ben 200.000Ft volt. 2. 3-4 évvel ezelőtt a bal első adaptív elektronikus szabályozású lengéscsillapító elkezdte folyatni az olajat. Vettem hozzá újat. Ugyebár illik párban cserélni + akkor már kapott új toronyszilentektek, toronycsapágyat. Ez volt anyagáron 250.000Ft még a Covid előtt. A hátsók is bármikor megadhatják magukat, hiszen 18 évesek. Erre számítok, hogy ez lesz egy nagyobb tétel. Egyébként nagy gond nem volt vele. Vezérlést cseréltettem, egyszer kellett az önindítót cserélni meg egy vízcső kidörzsölődés volt.
Ezen kívül apróságok mindkét autóhoz, illatosítók, tisztító, ápolószerek, stb. Durván 10-20.000/év.
Az amortizációt szintén végképp nem tudom. Nem szándékozom eladni egyiket sem. A piaci értéküket nem követem napi szinten. A 18 éves kocsi 12 éve van a tulajdonomban, 6 évesen használtan került hozzám, akkor 1.420.000-ért vettem. Most 310.000 km van benne. Vigyázok rá, garázsban tartom. Amikor sóznak és megtehetem, egyik autót se hozom ki a garázsból. Minden működik rajta, semmi nincs szétkopva, szétrongyolódva rajta. Fogyasztás spritmonitoron vezetve minden tankolást 12 év alatt: 5,8 l/100 km.
A másik autó most 5 éves, még csak 50.000 km-nél tart, újonnan rendeltem. 7.320.000Ft volt a vételára + 148.000 a forgalomba helyezés. Teljesen újszerű rajta minden, szintén garázsban áll. Spritmonitoros fogyasztás 5,4 l/100 km.
Nekem nincs kedvem a fentieket összesíteni, számolgatni. Tedd meg te, ha érdekel!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!