Hosszú távon mennyire káros/ nem káros, ha az autót csak autópályán használom, de 130 km/h-nál már 4 ezres fordulaton forog?
Engem kicsit zavar, hogy ilyen magas fordulaton forog, ez nem tesz neki rosszat?
#12: Ez egy Renault. Olcsóbb, kommersz autóknál nem olyan meglepő dolog, hogy ugyanaz a sebességmérő óra kerül a 75 LE-s 1.4-es meg a 180 LE-s V6-os kivitelbe.
Mondjuk a dacia a legkeményebb, mert azokban még a fordulatszámmérő is tök ugyanaz a dieselbe meg a benzinesben is.
2008-as Renault Megane 1.4 16v
A többletfogyasztás nem igazán érdekel, hisz benzin/gázos, ezért is ezt használom pályán.
Nem tudom miért van 250-ig órázva, de szerintem ez nem is jelent semmit. Esetleg lehet, hogy szerelték olyan motorral is, ami ha nem is 250-et, de többet megy ,mint az 1.4 benya. Mondjuk ennek is 185 a vége.
Szóval akkor ne foglalkozzak vele, nem baj neki a magas fordulatszám?
Egyébként a fogyasztásról meg csak annyit még, hogy eddig 115-tel jártam vele, úgy evett 9 litert. Most, hogy 130-cal járok, 10-10,5 litert eszik. Persze ezt gázból, benzinnel ez valószínűleg kevesebb lenne.
A régi suzukim 4000-nél 155-öt ment.
De ez ennek nagy áttétel volt és nem bírta.
Hát, én azon gondolkodtam, hogy rámenne-e az 1.6-os megane váltója.
Nem csak az a zavaró hogy magas fordulaton forog, hanem az is hogy terheletlenül pörög. Meg 150-nél is rendesen lép, ami egy 1.4-es motornál teljesen felesleges. Jobb lenne hosszabb átvétellel.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!