Mit szóltok hozzá, hogy 2035 után mégis maradhatnak a belsőégésű motoros járművek az EU-ban?
"Mit szóltok hozzá, hogy 2035 után mégis maradhatnak a belsőégésű motoros járművek az EU-ban?"
Ennek a kivételnek valószínűleg semmi hatása nem lesz. Nem lesznek ilyen autók. Legfeljebb 1-2 ritkaság azoknak, akiknek nem számít a pénz.
Az elektromos autók akkumulátorproblémákból származó hátrányai 12 év múla már ki fognak egyenlítődni. Ugyanakkor a szintetikus üzemanyagok előállítása alacsony energetikai hatásfokú, a belsőégésű motorok működése szintén. A kettő együtt nagy veszteséget jelent majd, ahhoz képest, hogy fel kell tölteni az akkumulátort és 95%-os villanymotorokat használni.
Szinte biztos, hogy a gyártókat kötelezni fogják egy olyan rendszer beépítésére, ami felismeri a nem-szintetikus üzemanyagot. Nem lesz olcsó.
A CO, szénhidrogén és NOx kibocsájtásra még szigorúbb előírások lesznek, amik a gyártóknak már most is problémát jelentenek.
stb.
Ezért az enyhítésért kár volt kapálózni.
"Az elektromos autók akkumulátorproblémákból származó hátrányai 12 év múla már ki fognak egyenlítődni."
Akkor miért kell betiltani bármit? Bízzuk a piacra. Ha az elektromos autók jobbak lesznek, akkor majd elterjednek, de ha nem, akkor maradjanak a mostaniak. Miért kell ezt hatalmi szóval szabályozni? Majd a technikai fejlődés eldönti.
#13
"Van ott jóval több és nagyobb probléma is az elektromossal,..."
"Van". Ez a kulcsszó. De 2035-re a "lesz" szót kell használni. És a 2035-ös akkumulátor és elektromos autó más "lesz", mint ami most "van".
#14
"Miért kell ezt hatalmi szóval szabályozni? Majd a technikai fejlődés eldönti."
Jól látod. Egyáltalán nem biztos, hogy ennek bármi értelme volt.
De ezt a döntést politikusok hozták. Az ő legfőbb szempontjuk, hogy mindig csinálni kell valamit, hogy a nép érezze, hogy milyen fontosak a pozíciójukban. Az csak másodrendű, hogy legyen valami értelme. :-(
#15 A megoldhatatlan problémákra nem használhatod a "lesz" szót. Olyan mértékű infrastrukturális beruházásokra/változtatásokra lenne szükség az elektromos autók kiszolgálásához, amit még 100 év alatt sem tudna kivitelezni még egy gazdagabb ország sem. Addig könnyű pozitívan és járható útként tekinteni az elektromos autókra, amíg csak 5-7% körül van a piaci részesedése, ahogy jelenleg áll. De ha mindenki átállna elektromosra, akkor olyan hihetetlen mértékű villamos energiára lenne szükségünk, amit négy Paks sem tudna kiszolgálni.
De amúgy végülis igazad van, valójában idővel minden megoldható. De egy ilyen beruházáshoz annyi idő, pénz, energia és hely szükséges, ami soha nem lesz, vagy csak nagyon-nagyon soká. 100 éven belül tutibiztos, hogy nem kivitelezhető. 2035-ben milliárd százalék, hogy nem "lesz". 2135-re már talán lehetne, de az meg egy "picit" túl messze van ahhoz, hogy már most eltöröljük a belsőégésű motorokat.
Én személyesen a nagyobb problémát az autók mennyiségében és méretében látom, mintsem a meghajtásában. A belsőégésű motor gazdaságos és ha nem egy fűnyírómotort raknak a kocsikba triplaturbóval, hogy azért az ereje is meglegyen, megbízható.
De amikor ötvenezer darab két és fél tonnás SUV-ból álló kocsisor pöfékel, mindegyikben szigorúan egy utassal, ott nagy lesz az ökológiai lábnyom, akármivel hajtják az autót.
Ha csökkenteni akarják a kibocsátást, akkor ahhoz jó tömegközlekedés kell, jó várostervezés és a túlméretes autók ellehetetlenítése. Mindegy, hogy villany, benzin vagy dízel hajt egy 2200kg-os Ford Ranger-t, jóval nagyobb lesz az ölológiai lábnyoma, mint egy azonos meghajtású 1300kg-os Focusnak és városba és pályázásra nincs ember a világon, akinek tényleg szüksége van egy Rangerre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!