Egy hibrid Toyota Yaris milyen üzemanyagot használ?
A 2017-2020 1,5-ös érdekelne. Dízelt nem szeretnék.
Mennyire éri meg egy benzineshez képest?
Mennyire nehéz megtanulni az autómata váltót, úgy, hogy még sosem vezettem ilyen autót?
#7: teljesen fölösleges lámpánál P/N-be tenni (Toyota CVT-nél legalábbis). Igen, a féken állunk. Max nagyon hosszú lámpánál teszem P-be (vagy sorombónál).
"Szerintem megéri a hibrid amúgy. Hozza a dízel fogyasztását pályán, ha nem jobbat,"
Hát nagyon nem hozza pályán a dízel fogyasztást :) Igaz Priusról van tapasztalat, de pályán már 130-nál is inkább a plusz súly miatti hátrány van meg, mint hozza egy azonos méretű dízel fogyasztást. 90-es utakon+lakott területeken át verhetetlen. Igazából agglomeráció-nagyváros viszonylatra a legjobb. 80-100 között ideális a sebesség. Yarisnál sem lehet nagyon másképp. Ugyanaz a technika, csak kisebb a motor és az alap súly.
Piros lámpánál kézit szoktam húzni, de amelyiken már elektromos a kézifék és van autohold, az még kényelmesebb.
B-t hosszú lejtőn szoktam használni.
N-t még soha nem használtam (csak vontatáshoz kell)
Azt nem tudom, hogy akkor elektromosan is lehet tölteni az autót?
Láttam már olyan videókat, hogy parkolásnál kilökte a másik autót, utána meg a mögötte lévőt is. Nyilván nem a sima vezetést nem értem, hanem pl. a parkolás, lejtőn való elindulás, előzés, lejtőn lefele jövés, lassan haladás/araszolás pl. biciklis miatt. Ezeket manuálisan tudom amúgy...
Nem, nem plug-in hybrid, tehát csak magát tudja tölteni. Csak benzint töltesz bele.
Minden ugyanaz. D-ben előre-, R-ben hátrafelé megy. A jobb oldali pedállal gyorsul, a bal oldalival lassul. Ennyi.
Az e-cvt egy igen különleges váltótípus. Nincsenek fix fokozatok stb. Van 3 motor, egy robbanó és két elektromos, ezek alkotnak egy bolygóművet. A három motor sebessége, illetve a sebességük aránya határozza meg a jármű sebességét.
Azonnal, folyamatosan reagál a lábadra. Ha la leveszed akkor lassul, ha rárakod gyorsul. Ha elég ügyesen csinálod akkor a benzinmotor fordulatszáma konstans lesz.
De nagyon túlgondolod. Az automata váltós autó pont ugyan olyan mint a manuális, csak nem kell a váltót fogdosni.
Parkolni ha korrigálsz akkor berakod előre majd hátra, előre majd hátra stb.
100% hogy van benne visszagurulás gátló. Ha emelkedőn elindulsz akkor megnyomod a gázt és az autó előre megy.
Előzés: padlógáz és az autó kilő a villanymotor és a benzinmotor is felbőg.
Lejtőn lefele vagy az említett B vagy a kicsit nyomot a féket.
Araszolni pedig úgy kell hogy lassan mész jobb híján
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!