Ma kipróbáltam egy 2016-os évjáratú Toyota Auris Hybridet. Én egy 1.6 szívó benzinesnél nem éreztem erősebbnek. Lehet,hogy ez normális,csak az én elvárásaim voltak nagyobbak,a kelleténél.Ti mennyire érzitek erősnek az autót? Írnátok példákat?
Katalógusadatok alapján az 1.6 gyorsabb.
Vezettem mindkettőt, nekem érzetre a hibrid jobban ment, bár az e-cvt váltót meg kell szokni.
Padlógáz esetén adja le a teljes erejét a toyota hibrid. A benzinmotor felugrik 5500ra, a villanymotor pedig megkapja a max áramot.
Viszont: ha nincs olyan állapotban az aksi, akkor nem adja le az áramot. Túl meleg, túl hideg, kevés töltés stb
Illetve az az 1.6 az nem szívó motor lesz, hanem atkinson szerintem. Ugyan azt csinálja mint a turbó(környezetvédelmi szempontból) viszont nem erősebb lesz a motor, hanem gyengébb. A nyomaték egy része elvész, visszalöki az égésterméket a következő adag benzinbe.
Viszont a hibrid életérzés más, ott nem fogsz gyorsulgatni stb. Pár hét után úgy vezetsz majd hogy az idegesebbje büntetőfékezni akar majd előtted, mert képes csak villamymotorral felgyorsulni kb 50km/h-ra megfelelő pedáljátékkal. Ami azért igencsak fogyasztásbarát értéket hoz majd átlagban.
Vagy ha hosszan lehet menni 50el akkor felgyorsulsz gyorsan benzinessel arra, majd villannyal tartod. Ami szintén pazar fogyasztást eredményez. Aurisnál nem tudom hogy van, de priusnál kereken 51nél kapcsol be a benzinmotor (nem az óra szerint...), tehát sokkal olcsóbb szabályosan közlekedni mint pl 55-el "száguldozni"
Rákerestem erre a kocsira,
1.2 turboval jött és 1.6 dízellel
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!