Mi baja lehet, hogy második gyújtásra adás után indul szépen az autó?
Első gyújtásra adás után nehézkesen indul van, hogy le is áll utána. De ha ráteszem a gyújtást és utána leveszem aztán megint ráteszem másodszorra, akkor szépen indul az autó.
Benzines autó.
Mikor ráadod a gyújtást, az üzemanyagszivattyú adott ideig jár, majd leáll. Ha csendes helyen vagy, meg tudod hallgatni: a gyújtás ráadásakor pár másodpercig tartó búgást hallasz. Ez azért van így, hogy mire indítasz, a befecskendezőnél meglegyen a kellő nyomás, a befecskendezőfejek nyitására azonnal jöjjön a benzin, ugyanis leállítás után az üzemanyag párolog és visszafolyik. Egyébként az üzemanyagszivattyú menet közben is megy, csak azt nem biztos, hogy hallod a motortól. Igen, ha karburátoros a motor, de elektromos az üzemanyag-szivattyú, akkor nincsenek befecskendezőfejek, de ilyenkor is hasznos, ha a szivattyú indítás előtt teletölti az úszóházat. Ennyire ne menjünk bele, mert bonyolult lesz.
Ha valamiért több üzemanyag tűnik el a befecskendezőből és a benzincsőből, mint kellene, az első szivattyúzás utáni indítózásnál nem jut be elég benzin, nem nagyon indul a motor, de ha kétszer adod rá a gyújtást és járatod meg a szivattyút, már összejön. Ez persze csak akkor igaz, ha elektromos az üzemanyag-szivattyú, de valószínűleg így van: mechanikus üzemanyag-szivattyú esetén nincs érdemi hatása annak, hányszor kapcsolod ki-be a gyújtást.
Nekem a dízel autóm ilyen.
Ha csak bedugom a kulcsot, elfordítom és indítózok kell vele néhány másodpercet "köszörülni".
Ellenben ha ráadom a gyújtást, leveszem, ráadom még egyszer és utána indítózok, akkor pöccre indul akár több heti állás után is.
Sok éve megszoktam, hogy így csinálom. Már teljesen rutinszerűen így indítok. A mögöttes műszaki indoknak soha nem jártam utána...
Fiat Punto.
Az üzemanyagszivattyú miatt meglehet az is, hogyha sokat áll az autó, mondjuk fél napig, aztán ismét nehezen indul?
Mert amúgy ha beindult, utána már nem kell 2x gyújtásoznom, hogy elinduljon. Pár óra múlva sem. Csak ha tényleg sokat áll, egész éjszaka pl stb.
#4-nek:
Izzításnak hívják amit te csinálsz :D
#4: a használati utasítást üsd fel az izzítás című fejezetnél. :D
Kérdező: okozhatja pl. üzemanyag visszacsapó-szelep hibája.
#6, #7, ja nyilván nyári 40 fokos kánikulában is izzítani kell... Egyáltalán nem függ a külső hőmérséklettől, mindig ilyen, 12 éve van nálam ez az autó, volt időm kitapasztalni.
A másik autóm is dízel, annál nincs ez a jelenség. Ezek szerint azt "soha nem kell" izzítani...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!