B125 nagy jogsi előtt?
5 éve van B jogsim, baleset mentesen vezetek azóta, szeretem is nagyon.
Viszont szeretnék motorozni, láttam hogy van B125 jogsi.
Megérheti ezzel kezdenem?
Életemben nem vezettem még motort (bár autót sem, úgy ültem be oktató mellé).
Cél mindenképpen az A2 vagy A lenne, viszont láttam a rutin pályát, és keménynek tűnik így első ránézésre :D
Volt valaki a cipőmben?
Ha most oda állitanék egy sulihoz, hogy A jogsit tennék, gondolom nem rögtön a 600-asra ültetnének fel ugye?
Koszi :)
25/F





Felesleges pénzkidobás, nevetséges óraszám, nem fognak B125-re megtanítani motorozni. Nyugodtan kezdd el az A jogsit, rutinon végigjáratják a szamárlétrát. Én 250-essel kezdtem, amikor tökéletesen ment a pálya, akkor ülhettem kikötött ABS-es 500-asra, itt sokan azt mondták, hogy inkább csak A2-re jogsiznak (bár az 500-as is A2), valóban mintha újrakezdtem volna az egészet, amikor azzal is tökéletesen ment, akkor ülhettem egy némileg fojtott 600-asra, amivel a sorkettes 500-ashoz képest már rém egyszerű volt manőverezni, bár volt olyan 600-as, amin egyszer ültem, és azzal megint más volt. Sok órát vettem, cserébe forgalomban nem vezettem le a maximumot, mert bő 10 éve éve volt B jogsim.
Azt cáfolom, hogy a motor tömege számítana amúgy, nagyobb motort nyilván jobban be kell dönteni pl. a körözésnél, de nagysebességű elkerülés meg főleg nem a motor tömegétől függ, csak a technika számít, az meg minden motoron ugyanaz. Ha a technikai tudás rendben van, csak a nyolcas tolás nehezebb nagyobb motorral. Saját gépem 95 lóerő, ugyanúgy megfordulok vele 2x1 sávos úton egy ívben, mint a fojtott oktatógépekkel, csak máshogy adagolom a gázt elinduláskor.
Én azt javaslom, először is menj el egy vezetéstechnikai tréningre, a Safety Hungarynél elmész a kezdő/bevezető képzésre, az direkt azoknak van, akik életükben nem ültek még motoron, aztán utána eldöntöd, egyáltalán tetszik-e ez a motorozás téma. (Igen, ha vidéki vagy, akkor is van értelme csak ezért elutazni Budapestre, Kecskemétre vagy Debrecenbe.) Én folyamatosan járok tréningekre, képzem magam, már februárban elmentem egy felfrissítő fedettpályásra, hogy a szezont ne totál világtalanként kezdjem többhónapos kihagyás után.





Nagyon különbözőek vagyunk, írjak, hogy gyerekeknek való a 125 ccm, nagyon lassu nagyon keves, egy ev alatt kinövöd stb stb. Ez így nem igaz. Ha meg sosem motoroztal, szerintem ezzel kezdd. A jobb 125 4t valtos motorok tudnak menni 100 felett gps szerint, varosban untig elég a teljesitmenyük, es meg váltani is megtanítanak, mivel azt bizony kell, sokat! Ez szerintem hosszu tavon hatrany is, viszont szepen belenevel a rutinba. (pl gazfröccs visszavaltasnal, mivel vizes feher aszfalton ezek is eldobjak a hatsót e nelkül)
Ehez jön meg az, hogy a 100-as sprint kb 10-11 mp, ami egy atlag nem sportos autó dinamikaja, viszont amig lakott területen belül vagy a villanyautókon es a boyracereken kívül lendületessebben közlekedhetsz mindenki masnal.
A2-nel szintet lepsz, es egy 45 lovas geppel mar varoson kívül is ervenyes az előbbi.
Vegül annyit meg, hogy mivel motoron tenyleg az eleted a tét, lenyomorodsz eleg könnyen, vagy lepel, ezert tenyleg komolyan kell venni azt, hogy a lehető leg felkeszültebb legyél. Ezt 0-ról fel kell epíteni. A te erdekedben, mivel egy A kategórias motor könnyen belevihet olyan szituba, amit az meg fog oldani, aki gyerekkora óta vereti, de te a fel eves jogsiddal nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!