B125 nagy jogsi előtt?
5 éve van B jogsim, baleset mentesen vezetek azóta, szeretem is nagyon.
Viszont szeretnék motorozni, láttam hogy van B125 jogsi.
Megérheti ezzel kezdenem?
Életemben nem vezettem még motort (bár autót sem, úgy ültem be oktató mellé).
Cél mindenképpen az A2 vagy A lenne, viszont láttam a rutin pályát, és keménynek tűnik így első ránézésre :D
Volt valaki a cipőmben?
Ha most oda állitanék egy sulihoz, hogy A jogsit tennék, gondolom nem rögtön a 600-asra ültetnének fel ugye?
Koszi :)
25/F










A #2-esnek igaza van, az A1 tényleg nagyon kicsi. Szerintem minimum A2-re menj, de az se vészes, ha egyből nagy A-ra mész, maximum veszel rutin közbe pár plusz órát. A jővőre nézve viszont még így is megspórolsz magadnak pénzt és nem kevés időt.
Nem ültetnek fel egyből a nagymotorra, ha mondod, hogy soha nem motoroztál fokozatosan fognak hozzászoktatni. Valamint azt azért még tegyük hozzá, hogy az iskolák általában a korlátlan kategória alját célozzák meg és olyan gépeik vannak, amik éppen, hogy csak korlátlanok. Tehát nem az ezres sportmotor lesz ott, vagy azok a nakedek amik olyan nyomatékosak, hogy azonnal büntetnek.





Kérdésként fogalmatom meg, mivel a választ nem tudom rá, és nyílván az ember, mint egyén is hozzá teszi a részét, de nézzünk már messzebbre, és ne csak a tanfolyam elvégzése legyen a kérdés.
Mennyire ajánlanátok a korlátozás nélküli, A kategóriát olyannak, aki még soha nem motorozott?
Persze, lehet javasolni, hogy majd ilyen, vagy olyan motort vegyen...
Részemről valóban csak kérdés, és erre csak gyakorlott motorosok válasza a hasznos szerintem, akik mögött már több ezer kilométer van két keréken.
Nem a forgalmi vizsgáig kell eljutni valahogy a lényeg, hogy utána biztonságosan hogy szerezzen rutint, ha hianyzik a robogós előélet.
4
Pontosan, ez a kérdés is itt van előttem..
Először 65LE autót vezettem (oktató), első autóm 75LE-s volt, abból ültem át egy tdi 110 lovas passatba, itt azért nagy váltásnak mondható ez, most meg egy 200 lovas szívóbenzinben ülök.
Nem tűnik soknak a különbség, mégis számomra első úton félelmetes volt a mostani autóm.
Ne menjen félre, nem féltem. Viszont a különbséget érezni nagyon durva volt.
Most akkor a motorral mi lenne?
Nyilván első motornak 200-300-ast gondoltam, aztán ha igénylem megyek fentebb.
De itt gondolom 3-4 órán belül már ültetnének is a nagyobb gépekre..




















Továbbra is a rutinpályánál tart az eszmecsere, pedig ahogy a 7-es is megjegyezte, ott elég kevés a jelentősége annak, hogy van-e motoros gyakorlata a tanulónak, vagy sem.
Sőt még a forgalmi vizsgáig is kevés, legfeljebb többet, vagy kevesebbet kell addig gyakorolni, de a jogosítvány megszerzéséhez elegendő szint mire elég a gyakorlatban?
Szerintem ez lenne a valódi kérdés.
A motorosok között kevés van, aki nem esett el legalább egyszer, többnyire a tanuló időszakában, amiből jó esetben tanult is, és jelentősen kisebb esélye lesz az újabb esésnek.
Az gondolom nem mindegy, hogy hány lőerős motorral borult.
Az autóknál is jól leírta a kérdező, hogy érezhetően más volt egy erősebb autóba átülni... két keréken még félelmetesebb, veszélyesebb, ha elszabadulnak a lovak





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!