Vezérléscsere alkalmával miket cserélnek pontosan?
Vezérműszíj, feszítő görgő, vízpumpa, fagyálló ezek az alapok gondolom
Hosszbordásszíjat is cserélnek ilyenkor, illetve olajat?
Fagyállót nem kötelező, ha jó akkor maradhat.
A többit mindet.
Ha esetleg nem rég volt a hossz bordás cserélve akkor azt is felesleges.
Ez egy elég tág fogalom, a vezérléssel együtt elég sok mindent érdemes lehet cserélni, de nem muszáj.
Amit mindenképpen kell, az a szíj és a feszítő. Ez az alap. Ehhez még erősen ajánlott a vezetőgörgő, illetve ha a vezérlés hajtja, akkor a vízpumpa. Szintén ajánlott még a fagyálló és a hosszbordásszíj, de ez már kevésbé fontos, ha nem régen voltak cserélve akkor nem szükséges, ellenkező esetben nem árt. Ennél is kevésbé fontos, de kényelmi szempontból nem árt a főtengely, illetve vezérműtengely szimeringet is cserélni. Ha okoskerekes a motor és nagyon maximalista akarsz lenni, akkor azokat is lehet cserélni akár a szolenoidokkal együtt, de ez egy elég drága extra, aminek nem sok értelme van, ha a jelenlegieknek nincsen baja.
Vannak még speciális esetek, például a benzines Ecotec Opel Astráknál a vezérlés mögött van egy burkolat és az amögötti tömítést fontos cserélni, nagyon sokan kihagyják, mert a legtöbben nem is tudnak róla.
Olajat szíjas motorok esetében nem kell cserélni, kivéve, ha olajban futó szíj, mert akkor kötelező, ahogy láncos motoroknál is kötelező.
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__12..
Továbbá:
Vízpumpát csak akkor cserélnék, ha a vezérlés hajtja. Különben ha nincs vele baj, minek? Ezen az alapon olajpumpát is cserélhetnél.
Fagyálló: ahogy a másik kérdésnél írtam, motorfüggő. Ahol bontani kell, ott nem a régit töltjük vissza általában. Ha viszont nem kell a cseréhez bontani, akkor opcionális független tétel.
Hosszbordás: semmi köze a vezérléshez, teljesen független és a legtöbb autón kicserélni 2 perc. Ha aktuális/szemrevételezéssel rossz állapotban van/nyikorog, cseréltesd!
"Ezen az alapon olajpumpát is cserélhetnél."
Ez mondjuk szerintem egy elég rossz összehasonlítás, ég és föld a kettő élettartam tekintetében. 1-2 konstrukciós problémával küszködő motort leszámítva (pl. 16 szelepes HDI-k, vagy benzines Opel Ecotec-ek) az olajpumpával soha semmi baj nem szokott lenni. Kenésnek pont nincsenek híján, emiatt pedig kvázi megölhetetlenek (megintcsak kivétel a konstrukciós hiba).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!