Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vezérléscsere alkalmával...

Vezérléscsere alkalmával miket cserélnek pontosan?

Figyelt kérdés

Vezérműszíj, feszítő görgő, vízpumpa, fagyálló ezek az alapok gondolom

Hosszbordásszíjat is cserélnek ilyenkor, illetve olajat?


2023. márc. 21. 16:43
 1/7 anonim ***** válasza:

Fagyállót nem kötelező, ha jó akkor maradhat.

A többit mindet.

Ha esetleg nem rég volt a hossz bordás cserélve akkor azt is felesleges.

2023. márc. 21. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Nagy kérdés, hogy szíjas, vagy láncos-e a motor. Szíjasnál olajat alapból biztosan nem, vízpumpát is csak akkor, ha a vezérműszíj hatjta, és a cserekor előírt. Hosszbordás szíj is megbeszélés kérdése, ha újszerű, akkor egyáltalán nem kötelező, csak célszerű, mert úgyis le kell venni.
2023. márc. 21. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Ez egy elég tág fogalom, a vezérléssel együtt elég sok mindent érdemes lehet cserélni, de nem muszáj.


Amit mindenképpen kell, az a szíj és a feszítő. Ez az alap. Ehhez még erősen ajánlott a vezetőgörgő, illetve ha a vezérlés hajtja, akkor a vízpumpa. Szintén ajánlott még a fagyálló és a hosszbordásszíj, de ez már kevésbé fontos, ha nem régen voltak cserélve akkor nem szükséges, ellenkező esetben nem árt. Ennél is kevésbé fontos, de kényelmi szempontból nem árt a főtengely, illetve vezérműtengely szimeringet is cserélni. Ha okoskerekes a motor és nagyon maximalista akarsz lenni, akkor azokat is lehet cserélni akár a szolenoidokkal együtt, de ez egy elég drága extra, aminek nem sok értelme van, ha a jelenlegieknek nincsen baja.

Vannak még speciális esetek, például a benzines Ecotec Opel Astráknál a vezérlés mögött van egy burkolat és az amögötti tömítést fontos cserélni, nagyon sokan kihagyják, mert a legtöbben nem is tudnak róla.


Olajat szíjas motorok esetében nem kell cserélni, kivéve, ha olajban futó szíj, mert akkor kötelező, ahogy láncos motoroknál is kötelező.

2023. márc. 21. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__12..


Továbbá:

Vízpumpát csak akkor cserélnék, ha a vezérlés hajtja. Különben ha nincs vele baj, minek? Ezen az alapon olajpumpát is cserélhetnél.

Fagyálló: ahogy a másik kérdésnél írtam, motorfüggő. Ahol bontani kell, ott nem a régit töltjük vissza általában. Ha viszont nem kell a cseréhez bontani, akkor opcionális független tétel.

Hosszbordás: semmi köze a vezérléshez, teljesen független és a legtöbb autón kicserélni 2 perc. Ha aktuális/szemrevételezéssel rossz állapotban van/nyikorog, cseréltesd!

2023. márc. 21. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

"Ezen az alapon olajpumpát is cserélhetnél."


Ez mondjuk szerintem egy elég rossz összehasonlítás, ég és föld a kettő élettartam tekintetében. 1-2 konstrukciós problémával küszködő motort leszámítva (pl. 16 szelepes HDI-k, vagy benzines Opel Ecotec-ek) az olajpumpával soha semmi baj nem szokott lenni. Kenésnek pont nincsenek híján, emiatt pedig kvázi megölhetetlenek (megintcsak kivétel a konstrukciós hiba).

2023. márc. 21. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Ha jó a fagyálló akkor nyilván visszamegy a régi átszűrve. + költség. Olajpumpa más tészta egyáltalán.
2023. márc. 21. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Ami az adott autónál beletartozik a vezérlés "szett"-be
2023. márc. 22. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!