Tényleg ennyire pofátlanok lettek már a márkaszervizek? Ti inkább oda vagy maszekhoz jártok?
Ma teljesen kiakadtam… Van egy 9 éves közép kategóriás autóm. Tavaly az olaj+ olajszűrő+ pollen+munkadíj került náluk 35 ezerbe. Most ugyanez 65 ezer.. de van pofájuk oda írni, hogy ajándék külső belső takarítás..
Eddig márkaszervizbe hordtam mert eladásnál ez előny szokott lenni. De ez már rablás érte szerintem.. Ennyiből már kb. tudok venni 2 kis rámpát amire felállok + még az olaj is kijönne ebből az összegből..
De mivel nem tudom hova rakni az olajat így inkább elvinném valami maszek szerelőhöz. Ezek nagy átlagban mennyiért szokták megcsinálni?















Ford márkaszerviz tapasztalatok:
4 gyertyából 2 szar volt amit beleraktak nekem. Majdnem sikerült baleseteznem az első kikanyarodásnál mert lefulladt ez a szar. Annyit nem mondtak, hogy bocsi. 100+ ezret azért kiszámláztak a cégnek.
Hidegen torpan a motor, de ilyen brutálisan. Válaszuk: ők nem tapasztalták, de hát lehet ilyen. Az mondom jó.
Munkatársamnak gázadásra leesett alapjáratra a motor, majdnem baleset lett belőle mert gyorsítósávon akart besorolni. Arra is azt mondták,hogy nem találtak hibát. Jó mi?





Harmadiknak: azok nem autószerelők a Ford márkaszervizben hanem alkatrészcserélő segédmunkások, akik fogtak már néhány szerszámot a kezükben életükben.
Sose vinném ezekhez egyik autómat se!
#3,4
Amúgy igen náluk van ez a kérdésben feltett dolog.










Én maszekhoz járok.
Barátnőmnek Volkswagen típusa van, ami 2 éve már nem garis, találtunk hozzá jó maszekot. Nekem BMW-m van, amit ismert BMW szakszervizbe viszek, őket már 10 éve ismerem és ez a harmadik autóm amit ott szervizelek, nem feltétlen sokkal olcsóbbak mint a márkaszerviz, de mindig pontosan azt rakják bele és úgy ahogy mondják.





Ismerősöm megkapta apja kocsiját.
5 éves autó, előtte is ugyanoda hordta szervizbe az apja, több kocsiját is abban a márkaboltban vette. Elromlott a váltó, szétszedték, megnézték, összerakták, közölték, hogy cserélni kéne, de nincs hozzá alkatrész hiába garanciás, vigye ahova akarja.
Ja és grátiszban elfelejtették visszatölteni az olajat, szóval még további anyagi kár is lett amit nyilván nem ismertek el, csak a másik szerelőnél derült ki, hogy amúgy nincs olaj a váltóban.





VW márkaszerviz (sima Golf 1.4 TSI, nem GTI vagy ilyesmi...):
olaj + olajszűrő + fékfolyadék + átnézés + klíma tisztítás: 120 ezer.
Viszont:
- számlát adnak és a munka bekerül a Porsche Hungaria rendszerébe, így az ország bármelyik márkaszervizében lekérdezhető és igazolható a karbantartások elvégzése
- az elvégzett munkára garanciát vállalnak, ami azt jelenti, hogy ha átnézték az autót, de az üzemképtelenné válik, akkor trélerrel beszállítják a legközelebbi márkaszervizbe, akár külföldről is.
- eredeti gyári alkatrészekkel és anyagokkal dolgoznak, nem a legócskább kínai szarokkal.
Igen, ez sok pénz, de sajnos ha olyan márkafügetlen szakszervizbe viszed, ahol rendelkezésre állnak a megfelelő célszerzszámok és műszerek, ahol ugyanúgy tételes számlát adnak és garannciát vállalnak az elvégzett munkára és ahol ugyanúgy gyári vagy gyári minőségű alkatrészekkel dolgoznak, ott majdnem ugyanannyi lesz, nem lesz nagyságrendekkel olcsóbb.
+ poén: a bringámat vittem nemrégiben szervizbe (nem eBike, sima analóg MTB...): teleszkóp olajcsere + felújató szett, centrírozás, csavarok meghúzogatása: 45e Ft. Sajnos ilyen árak vannak... :-(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!